علم در هفته ای که گذشت

نخستین برنامه هفتگی رازپلاس, به مرور خبرهای علمی هفته میپردازد.شاید بد نباشد همگام با شنیدن خبرها ، تصاویری از این خبرها را هم ببینید:

۱-خبر اصلی و ویژه(به همراه مشروح خبر) خودکشی تعداد زیادی از نهنگها در سواحل نیوزلند

گروه های مردمی بسیاری برای نجات جان نهنگهای به ساحل رسیده به فعالیت مشغولند . اما با همه ی کمک ها ، تعداد زیادی از نهنگها کشته شدند.       

به ترتیب از راست: الف) گروه های مردمی مشغول کمک رسانی به مالهای به گل نشسته در سواحل جزیره جنوبی نیوزلند …ب)گروه پرشمار والهای به ساحل رسیده که تعداد زیادی از آنها مرده اند… ج)یک نقاشی از سال ۱۶۱۷ که خودکشی والها را نمایش میدهد.

2– دانشمندان به اعماق آتشفشانی قدیمی و خاموش ولی داغ در ایسلند دست یافتند.

   

3 – آمیبی به نام  آرسلا کاندالفیArcella gandalfi کشف شده است. پوسته ی این آمیب تک سلولی باعث شگفتی و طرح پرسشهای زیادی بین پژوهشگران شده است.

6- خبر ششم به کشف دوازدهمین غار در منطقه قُمرانکرانه باختری پرداخته است. این جدیدترین غاری است که در آن آثار کتابت طومارهای بحرالمیت کشف شده است.

   

7- دیواره مرجانی بزرگ استرالیا رازهای تازه ای را از پس ۳۰۰۰ سال تاریخ نمایش میدهد.کشف یک آوار بزرگ در زیر دریا که میتوانسته سونامی هایی عظیم به ارتفاع ۲۷ متر ایجاد کند.

8- کشف مارمولکی که به جای انداختن دم ، پوستش را در هنگام ترس و فرار کنده و دور می اندازد. این مارمولک با نام علمی Geckolepis megalepis شناخته میشود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا