درخشش سیمای مرکز فارس با کسب رتبه اول کشوری

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان فارس اعلام کرد که سیمای مرکز این استان موفق به کسب رتبه اول کشوری و رتبه دوم در صدای مراکز کشور شده است.

به گزارش سینا پرس فارس، احمد پهلوانیان امروز، 16 مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران، با تاکید بر اهمیت تولیدات ماندگار و فاخر به‌عنوان خزانه هنری و رسانه‌ای استان، به تشریح اقدامات و محورهای برنامه‌سازی در دو سال گذشته پرداخت.

او بیان داشت: در حوزه تولیدات نمایشی، برای اولین بار در سطح صدا و سیمای مراکز کشور، سریال طبقه الف با عنوان “روز خون” در حال تولید است که به حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ می‌پردازد. این سریال با بهره‌گیری از هنرمندان استانی و ملی تولید خواهد شد و پیش بینی می شود تا نیمه اول آبان ماه به پخش برسد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان فارس ادامه داد: در حوزه نمایشی نیز مجموعه سریالی با عنوان “دنیای آوا” و سریال طنز اجتماعی “فالوده شیرازی” و سریال “کوچه قشو رَشو”، در حال پیش‌تولید هستند. در حوزه رادیو نیز در سال گذشته، مرکز فارس رکوردی در کشور ثبت کرده است؛ به طوری که 103 ساعت نمایش رادیویی تولید شده که معادل فعالیت دو ساله یک مرکز است.

آغاز تولید برنامه “راوی شو” به‌عنوان اولین استعدادیابی روایتگری دفاع مقدس

او در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امسال، دومین کنگره پانزده هزار شهید استان برگزار خواهد شد و در همین راستا برنامه “راوی شو” به عنوان اولین استعدادیابی کشور در زمینه روایتگری دفاع مقدس در حال ساخت است. این برنامه با موضوعات سرود، روایتگری، هنرهای تجسمی و حجمی و نمایش، هفته آینده تولید اصلی خود را آغاز و در هفته دفاع مقدس پخش خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان فارس با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ شهادت و ایثار، به تولید مستنداتی از جمله مستند شهدای استان فارس، مستند شهید جاویدی (که بر اساس ملاک‌های ظاهر در درجه بالایی قرار دارند)، مدرسه شهید بهشتی (که بیشترین جانباز و شهید را به انقلاب تقدیم کرده است) و مستند روستای شهیدآباد فارس (که نسبت به جمعیت خود بیشترین شهدا را دارد ولی برای مردم معرفی نشده است) اشاره کرد.

او، اهمیت توجه به اقوام و قومیت‌های استان را هم از محورهای مهم و قابل توجه دانست و گفت: فارس به عنوان رنگین کمان اقوام شناخته می‌شود و در دو سال گذشته، برنامه‌هایی مانند “ایلیاتی”، “رنگواره‌های کهن”، “طلایه‌داران اقوام” و “فارس خانه اقوام” تولید شده‌ است. این برنامه‌ها به بیان آداب و رسوم و معرفی چهره‌های شاخص اقوام استان می‌پردازند.

پهلوانیان اضافه کرد: همچنین مجموعه مستنداتی از جمله مستند شهدای حرم شاهچراغ (ع) و ایران‌دخت نیز تولید شده یا در حال تولید است.

به گفته پهلوانیان، سال گذشته، 49 برنامه تولیدی فارس به شبکه‌های سراسری یا سایر شبکه‌های کشور ارسال شد.

او همچنین بر وظیفه رسانه در بازتاب تلاش‌های حاکمیت و دولتمردان و انعکاس صدای مردم و مشکلات آن‌ها تاکید کرد و گفت: برنامه‌هایی مانند “بازتاب” برای رفع مشکلات اساسی و زیرساختی استان، “در شهر” رای پیگیری مطالبات میدانی مردم و “پی‌جور” برای پیگیری مطالبات میدانی مردم به‌عنوان سه ضلع مثلث مطالبه‌گری در صدا و سیما طراحی و اجرا شده اند.

پیشرفت 70 درصدی پروژه پخش با کیفیت HD در مرکز فارس

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان فارس با اشاره به تقسیمات کشوری گسترده استان فارس که شامل 37 شهرستان و 121 شهر است، خاطر نشان کرد: برنامه “فرار از شهر” برای معرفی شهرها و روستاها تولید شده و در مناسبت‌ها نگاه ویژه‌ای به شهرستان‌ها شده است. در انعکاس مراسم عاشورا و تاسوعا امسال، از 70 نقطه استان پخش زنده داشتیم و در انتخابات دور اول مجلس نیز از 127 نقطه استان پخش زنده انجام شد که بازتاب خوبی در شبکه‌های سراسری داشت.

او همچنین به حوزه فنی هم پرداخت و توضیح داد: پخش با کیفیت HD در دستور کار قرار گرفته و تاکنون با هزینه 60 میلیارد تومان، پیشرفت 70 درصدی داشته است و به‌زودی محقق خواهد شد. همچنین، طی دو سال گذشته، 40 فرستنده استان با مبلغ 40 میلیارد تومان دیجیتال شده‌اند تا نقاط روستایی نیز از شبکه‌های بیشتر و کیفیت بهتری برخوردار شوند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان فارس در خاتمه با اشاره به نظرسنجی‌ها اظهار داشت: ضریب نفوذ در شرایط مختلف، متفاوت است. در شرایط عادی، صدای فارس بین 32 تا 38 درصد و سیمای فارس بین 43 تا 49 درصد مخاطب داشته است.

گزارش: فتانه حق پرست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا