نقش اثرگذار معاونت علمی در حمایت از جریان فناوری و نوآوری در کشور

رئیس جهاد دانشگاهی در آستانه چهل و چهارمین سالگرد تاسیس این نهاد از حمایت‌های جدی معاونت علمی از جهاد دانشگاهی و توسعه محصولات دانش‌بنیان به ویژه در عرصه زیست‌فناوری تشکر کرد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مسلمی نائینی در آیین امضای توافق‌نامه همکاری سه‌جانبه راه‌اندازی مرکز هم‌آفرینی زیست‌فناوری و داروهای نوترکیب با معاونت علمی و بخش خصوصی با اشاره به حمایت‌های جدی معاونت علمی از فرآیند توسعه محصولات دانش‌بنیان به ویژه در عرصه زیست‌فناوری گفت: از شخص دکتر دهقانی که واقعا از حامیان جدی جهاد دانشگاهی بودند تشکر می‌کنم. ایشان در دوره‌ای که رئیس جهاد دانشگاهی بودند بنیان‌گذار اقدامات بسیار خوبی شدند و اکنون مسیر زحماتی را که ایشان شروع کردند ادامه می دهیم.

وی با تبریک چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی گفت: یاد و خاطره زنده‌یاد مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی – بنیانگذار فقید پژوهشگاه رویان – را هم زنده می‌کنیم که کار بزرگی انجام داد و تشکری ویژه از بخش خصوصی دارم. بخش خصوصی واقعا در کشور ما بسیار غنی است و در مدتی که با این بخش ارتباط ایجاد کردم متوجه این ظرفیت بالا شدم و باید از این ظرفیت استفاده شود.

مسلمی نائینی گفت: امیدوارم در چهل و چهارمین سالگرد جهاد دانشگاهی بتوانیم اصل 44 قانون اساسی در جهاد دانشگاهی پیاده کنیم و با استفاده درست از این ظرفیت بزرگ و ارزشمند بخش خصوصی را محقق کنیم.

عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در این نشست عنوان کرد: معاونت علمی ریاست جمهوری، همراهی و پیگیری جدی ای داشتند تا این کار به نقطه قابل قبولی برسد. سپاسگزار بخش خصوصی هم هستیم که با جدیت همراهی کردند و توافق‌نامه‌ راه‌اندازی مرکز هم‌آفرینی زیست‌فناوری و داروهای نوترکیب در اصفهان که امروز به نقطه‌ای قابل قبول رسیده، ماحصل همکاری سه جانبه جهاد دانشگاهی، بخش خصوصی و معاونت علمی ریاست جمهوری است.

وی با بیان این‌که در پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی از توانایی و تجربه در حوزه زیست‌فناوری و تولید داروهای نوترکیب برخوردار است، افزود: در قالب پروژه‌های مختلفی که بخشی از آن‌ها در تهران و بخشی دیگر در اصفهان دنبال می شوند محصولات مختلفی می‌توانند به بازار وارد شوند. اما به دلیل مشکلات و مسائل اقتصادی نتوانسته بودیم برخی از این طرح‌ها را به سرانجام برسانیم که راهنمایی‌های کارشناسان معاونت علمی، در رفع این مشکلات بسیار راه‌گشا بوده است.

شاهوردی با اشاره به نقش کلیدی معاونت علمی در پیش بردن پروژه مرکز هم‌آفرینی زیست‌فناوری و داروهای نوترکیب گفت: جهاد دانشگاهی گام اول را برداشت و دانشی را که در زمینه زیست‌فناوری دارد، با کمک بخش خصوصی به بازار برساند در این میان معاونت علمی، حلقه وصلی شده است تا به کمک بخش خصوصی و دولت، زیست بومی در زمینه تولید داروهای نوترکیب و محصولات بیوتکنولوژی مهیا شود.

 وی ابراز امیدواری کرد که با کمک بخش خصوصی به خصوص مجموعه هایی که توانایی تولید و خط تولید دارند، سرعت کار تولید این دانش را در کشور افزایش داده و به زودی محصولات زیست‌فناوری را در بازار شاهد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا