یا سازگار شو یا بمیر!
هوش مصنوعی آینده موسیقی است

آرین کربلائی: استفاده روزافزون از هوش مصنوعی در صنایع خلاق به عنوان یک تهدید وجودی برای مشاغل و یکپارچگی هنری توصیف شده است. در اوایل سال جاری، هنرمندانی از جمله بیلی آیلیش خواننده و ترانه‌نویس آمریکایی و کیتی پری، خواننده، ترانه‌نویس و داور تلویزیونی آمریکایی  نامه‌ای سرگشاده امضا کردند که در آن از شرکت‌های فناوری خواستند که خلاقیت را خراب نکنند.

به گزارش خبرگزاری سینا، روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: در حالی که نیک کیو، بازیگر، موسیقی‌دان، و خواننده استرالیایی. زبان اشعار نوشته شده توسط ChatGPT را «مسخره‌ای عجیب از انسان بودن» خواند. اما دانیل بدینگفیلد، موسیقیدان معتقد است: هوش مصنوعی آینده موسیقی است و هرکسی که با آن مبارزه کند با عقب ماندن روبرو می‌شود.

او به گاردین گفت: «هوش مصنوعی اکنون برای همیشه اینجاست. بنابراین من فکر می‌کنم همه افراد دیگر و اکثر مردم کره زمین، که فکر می‌کنند موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی واقعاً خوب است و از آن لذت می‌برند، تعیین‌کننده هستند.

این خواننده در سال 2001 با آهنگ موفق خود  به نام Gotta Get Thru This که نامزدی گرمی‌را برای او به همراه داشت، به شهرت رسید و آلبومی‌با همین عنوان نامزد جایزه بریت شد و بیش از 4 میلیون نسخه فروخت. او اولین خواننده پذیرنده هوش مصنوعی برای ساخت موسیقی بوده است و از کاربران مشتاق Udio است که تولید کننده موسیقی است و آهنگ‌ها را بر اساس موسیقی‌هایی که تغذیه می‌شود،  می‌سازد. استارتاپی که این نرم‌افزار را توسعه داده ، در حال دریافت شکایتی است که در ماه ژوئن به دلیل استفاده از کاتالوگ‌های نوازندگان برای آموزش الگوریتم برنامه تنظیم شده است.

این نوازنده آلبوم جدیدی از آهنگ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی را گردآوری کرده و برنامه خود را به نام Hooks توسعه داده است که موسیقی ارسالی را با ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی مطابقت می‌دهد.

بدینگفیلد می‌گوید که هر کسی باید بتواند موسیقی بسازد و فقدان توانایی نباید مانع ایجاد هنر یا سود بردن از آن شود. ادامه دادن بدون هوش مصنوعی امکان‌پذیر خواهد بود. اما سوال این خواهد بود که چرا این کار را انجام می‌دهید؟ وقتی می‌توانید در عرض دو روز یک گروه کر کامل انجیل، گروه کر شما را بخوانند، چرا با آن مبارزه کنید؟»

او همچنین استدلال کرد که همین اصل را می‌توان برای نوشتن اشعار نیز به کار برد. چرا که ممکن است قبل از ساختن دیوار، آجرهای خودم را بسازم، پس بسیار رمانتیک باشد. دیگر لازم نیست، بنابراین من یک دسته آجر می‌خرم.

استیوی واندر 12 ساله بود که  موسیقی Fingertips را ضبط کرد که به رتبه یک در ایالات متحده رسید و او را به جوانترین هنرمند انفرادی تبدیل کرد که در صدر جدول قرار گرفته است، اما بدینگفیلد فکر می‌کند هوش مصنوعی می‌تواند به کودکان در نوشتن آهنگ‌های پاپ در نیمی‌ از این زمان کمک کند.

او گفت: من می‌خواهم یک کودک شش ساله شاهکار بسازد. من در شش سالگی خیلی خوب می‌توانستم بخوانم. احساس می‌کنم صدای من در 9سالگی مثل الان خوب بود. دوست داشتم در آن زمان یک آلبوم بسازم، بدون اینکه مجبور باشم چندین دهه برای یادگیری سازها وقت بگذارم.

به نظر می‌رسد که اشتیاق بدینگفیلد به موسیقی ساخته شده با هوش مصنوعی تا حدودی ناشی از بیزاری او از صنعت موسیقی است که او آن را «سیستمی‌ پر از کوسه‌ها و افرادی که نمی‌دانند دارند انجام می‌دهند» توصیف می‌کند.

این موسیقیدان می‌افزاید: پس این کار را ادامه دهید، ببینید آیا می‌توانید بدون اینکه روح خود را نابود کنید به صنعت موسیقی بپیوندید. ببینید آیا می‌توانید آن را تغییر دهید. من فکر می‌کنم بهتر است سیستم‌های موازی ایجاد کنیم. او امیدوار بود که این سیستم‌های موازی منجر به پرداخت عادلانه‌تر به هنرمندان شود. او گفت: بیشتر هنرمندان جانبی در حال شکسته شدن هستند، او مدعی شد که هرگز چیزی فراتر از مبلغ اولیه برای اولین رکوردش دریافت نکرده است.

بدینگفیلد اذعان داشت که دادن قدرت به افراد و شرکت‌ها برای ایجاد موسیقی بدون دخالت نوازندگان منجر به بدبختی زیادی می‌شود. او می‌گوید: در حال حاضر در قلبم برای 100 هزار نوازنده غمگین هستم، دردی که در 10 سال آینده خواهد آمد، افسردگی، بی خانمانی است. من فکر می‌کنم که این اتفاق در حال رخ دادن است و پس ما باید سازگار شویم یا بمیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا