گزارش خبرگزاری سیناپرس از آینده فناوری
هوش مصنوعی به کمک اقتصاد دیجیتال برزیل می‌ آید

آرین کربلائی: برزیل نسبت به دیگر قدرت‌های آمریکای لاتین در استفاده از ابزارهای دیجیتال پیشتاز است و از این مسیر دنبال توسعه صادرات و کسب درآمد است. البته حرکت این کشور روی ریل پیشرفت دیجیتال با موانع جدی مواجه است و تلاش دارد تا بخشی از این دست‌اندازها را با هوش مصنوعی برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری سینا، نتیجه تحقیق اتاق بازرگانی بین‌المللی از ۲ هزار شرکت کوچک و متوسط در ۴ کشور آمریکای لاتین شامل آرژانتین، مکزیک و کلمبیان نشان می‌دهد که شرکت‌های فعال بزریل بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را روی ابزارها و پلتفرم‌های دیجیتال انجام داده‌اند. به نحوی که این شرکت‌ها دنبال بازارهای صادراتی جدید هستند و تلاش دارند با استفاده از بسترهایی چون بازاریابی دیجیتال، تجریه و تحلیل داده‌ها و بهره بردن از فناوری‌های ابری، به بازارهای هدف دست یابند. در حال حاضر بازار هدف صادراتی شرکت‌های برزیلی، کشورهای آمریکای لاتین، آمریکا، کانادا، اسپانیا، فرانسه و آلمان هستند.

چالش زبان و فرصت هوش مصنوعی

رونق صنایع دیجیتال برزیل در آینده بدون چالش نخواهد بود چرا که زبان رسمی این کشور یک مانع به شمار می‌رود و افزون بر اینکه فعالان این حوزه با مقررات جدید صادرات خدمات دیجیتال آگاهی کافی ندارند و برای رونق کسب و کارشان با کمبود منابع مالی مواجه هستند. راهی که برزیلی‌ها دنبال می‌کنند، استفاده از توان کارشناسی اتاق بازرگانی بین‌المللی و سازمان‌های محلی با اجرای برنامه‌هایی چون مشاوره و آموزش هستند بلکه دست‌اندازها را از پیش روی خود بردارند.

آنها برای برداشتن مانع زبانی، می‌خواهند از قابلیت‌های هوش مصنوعی استفاده کنند تا بتوانند به بازارهای بین‌المللی راه یابند. تازه‌ترین آمارها از وضعیت تولید صادراتی شرکت‌های فناور برزیل نشان می‌دهد که ۲۷۹ شرکت توانسته‌اند محصولات و خدمات خود را به دیگر کشورها صادر کنند و ۲۸۰ شرکت هم می‌گویند: در مسیر استارت برای صادرات قرار دارند.

مهارت دیجیتال ارزشمند است

چالش مهم دیگر این است که تا چه میزان مهارت دیجیتالی شرکت‌ها به آنها قدرت می‌دهد تا به بازارهای صادراتی راه پیدا کنند. نتیجه این تحقیق نشان می‌دهد . آمارها پاسخ می‌دهد کدام مهارت‌های دیجیتال برای شرکت‌ها ارزشمندتر است و تعداد شرکت‌هایی که این مهارت‌ها را مهم می‌دانند، چگونه است؟

بازاریابی دیجیتال:

  • ۳۰۰ شرکت خرد
  • ۴۰۰ شرکت کوچک
  • ۲۰۰ شرکت متوسط

دسترسی به اطلاعات و فرصت‌های جدید بازار:

  • ۲۰۰ شرکت خرد
  • ۲۵۰ شرکت کوچک
  • ۱۰۰ شرکت متوسط

تحلیل داده‌ها

  • ۲۰۰ شرکت خرد
  • ۲۵۰ شرکت کوچک
  • ۱۰۰ شرکت متوسط

استفاده از فناوری‌های ابری

  • ۲۰۰ شرکت خرد
  • ۲۵۰ شرکت کوچک
  • ۱۰۰ شرکت متوسط

طراحی تجربه کاربری

  • ۵۰ شرکت خرد
  • ۱۵۰ شرکت کوچک
  • ۱۰۰ شرکت متوسط

مقاصد در تیررس هدف صادراتی برزیل

بر اساس داده‌ها، ۳۴۰ شرکت برزیلی در جتسجوی بازار صادراتی در آمریکای لاتین هستند در حالی که ۲۸۳ شرکت بازار آمریکا و کانادا را هدف گرفته‌اند و ۲۱۲ شرکت به بازار اسپانیا، فرانسه و آلمان نگاه دارند و ۶۳ شرکت دنبال بازار در سایر شرکت‌ها می‌گردند.

این گزارش می‌افزاید: شرکت‌های کوچک و متوسط در حال یادگیری و بهره‌گیری از ابزارهای دیجیتال مانند بازاریابی دیجیتال، تحلیل داده‌ها، و استفاده از فناوری‌های ابری هستند و البته پاندومی کویید ۱۹، سرعت پذیرش ابزارهای دیجیتال را سرعت بخشیده است. نکته تامل برانگیز این است که  شرکت‌های برزیلی به طور گسترده‌تری به صادرات بین‌المللی توجه دارند، در حالی که شرکت‌های آرژانتین، کلمبیا و مکزیک بیشتر به صادرات منطقه‌ای متمرکز شده‌اند. یکی از دلایل تمرکز صادراتی شرکت‌های آرژانتین، کلمبیا و مکزیک به منطقه، سهولت در زبان اسپانیایی است که به عنوان یک مزیت تلقی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا