اماراتی ها ماهواره به فضا پرتاب می کنند

به گزارش مهربه نقل از آی تی پی، ماموریت اصلی این ماهواره دریافت و ارسال پیام هایی است که از طریق فرکانس های رادیویی آماتوری مورد تبادل قرار می گیرند. از طریق این ماهواره ارسال و دریافت پیام به زبان عربی نیز ممکن خواهد شد.

ماهواره نایف ۱ مجهز به یک سیستم کنترل خاص نیز هست که به ادعای سازندگان تا پیش از این در ماهواره های فضایی مورد استفاده قرار نگرفته است.

انتظار می رود نایف ۱ پانزدهم فوریه یعنی سه روز دیگر از مرکز فضایی Satish Dhawan در کشور هند و با نصب بر روی راکت PSLV-C۳۷ به فضا پرتاب شود. در حال حاضر ایستگاه زمینی این ماهواره در حال آماده سازی است تا کنترل و هدایت ماهواره مذکور از طریق آن صورت بگیرد.

یوسف حمد الشیبانی مدیر مرکز محمد بن رشید با صدور بیانیه ای از اینکه دانشجویان اماراتی موفق به ساخت چنین ماهواره ای شده اند اظهار خشنودی کرده و افزوده که چهار نفر از دانشجویان را برای پیوستن به گروهی برگزیده که در تلاش برای ارسال فضاپیمایی به مریخ هستند.

فعالیت های امارات برای ساخت ماهواره و فضاپیما از دو سال قبل به طور جدی آغاز شده و کلیه آزمایش های مربوط به ماهواره نایف ۱ بر روی زمین با موفقیت انجام شده تا این ماهواره برای پرتاب به فضا آماده شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا