نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کاهش نیم درصدی بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: میزان بیکاری دانش آموختگان دانشگاه‌ها، در فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۱/۶ درصد رسیده است.

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم، رضا نقی زاده گفت: بررسی های آماری نشان می‌دهد که میزان بیکاری دانش آموختگان دانشگاه‌ها، در فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۱/۶ درصد رسیده و این به معنای کاهش نیم درصدی بیکاری دانش آموختگان آموزش عالی است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که روند بیکاری دانش آموختگان دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم یک روند نزولی در کشور است.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده موضوع افزایش توان مهارتی و اشتغال پذیری دانشجویان به صورت جدی در حال پیگیری است.

نقی زاده تاکید کرد: شیوه‌نامه‌ای از شهریور سال گذشته بر اساس مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی ابلاغ شده است که در تمام رشته‌های کارشناسی‌ دروس مهارتی و اشتغال‌زا شامل درس‌های کاربینی، کارآموزی، کارآفرینی و کارورزی را داشته باشیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی تاکید کرد: دروس مهارتی و اشتغال‌زایی برای دانشجویان از مهر امسال بین ۵ تا ۱۵ واحد ارائه خواهد شد.

نقی زاده تاکید کرد: با توجه به بازنگری گسترده دروس در مقطع کارشناسی این درس‌ها را خواهند گذراند و این امر با این هدف انجام شده است تا فارغ التحصیلان شرایط بهتری برای ورود به بازار کار داشته باشند.

خروج از نسخه موبایل