نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رباتی که هواپیماها را نظافت می کند

به همین دلیل کابین این هواپیماها آلوده بوده و اغلب بدنه آنها جرم گرفته است. برای رفع این آلودگی آرتور کریتنبرگ و پسرش ، دستگاهی موسوم به جرم فالکون را اختراع کردند. این دستگاه رباتی است که با استفاده از اشعه فرا بنفش جرم های موجود روی بدنه هواپیما را از بین می برد.

این وسیله اغلب میان پروازها زمانی که هواپیما خالی بوده و مسافری درون آن نیست درون هواپیما قرار داده می شود و به صورت اتوماتیک شروع به زدودن جرم های موجود روی دیواره کابین می کند.

زیر این ربات چرخ هایی وجود دارند که به حرکت هر چه راحت تر آن کمک می کنند و اجازه می دهند تا به آسانی درون کابین جا به جا شود البته این ربات به کمک سنسور های خود موانع موجود در مسیر را دیده و با آنها برخورد نمی کند.در حین حرکت این ربات دستک های خود را که شبیه به بال بوده به طرفین دراز می کند , درون این دستک ها لامپ های یو- وی قرار داده شده اند درست همانند لامپ هایی که در بیمارستان ها برای ضد عفونی کردن وسایل و تجهیزات پزشکی و همچنین در دستگاه های تصفیه آب در تصفیه خانه ها استفاده می شوند. علاوه بر لامپ های یو – وی موجود در درون بال های این ربات لامپ های یو – وی دیگری نیز روی بدنه و قسمت فوقانی این ربات قرار داده شده اند که به ضد عفونی و پاک سازی هر چه بهتر محیط کمک می کنند.

طبق آزمایش انجام شده توسط کریتنبرگ ،طی مدت 10 دقیقه 99.99 درصد میکروب ها و جرم های موجود روی صندلی ها و دیواره هواپیما از بین می روند.

علاوه بر کاربرد ذکر شده، این ربات توانایی تمیز و ضد عفونی کردن محیط های دیگر مثل سرویس های بهداشتی و حتی آشپز خانه ها را نیز دارد. همچنین فالکون به فن ها و فیلتر هایی مجهز است که قابلیت به دام انداختن ذرات معلق موجود در هوا را دارد.

آرتور طی سالیان گذشته روی این ربات و چهار نمونه آزمایشی ساخته شده از آن بسیار کار کرده و اکنون در حال کار روی مدل نهایی آن است که به زودی وارد بازار می شود.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل