در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود
طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر مرداد ماه ۱۴۰۳

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر مرداد ماه ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از  سازمان امور دانشجویان، سید فردین تقی‌زاده مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان در مراسم امضاء تفاهم نامه برگزاری طرح ملی مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر در سال 1403 که میان سازمان امور دانشجویان و دانشگاه هنر اسلامی تبریز منعقد شد؛ گفت: ماموریت‌ ما در اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر در تمام حوزه‌ها و ابعاد شخصیتی آن‌ها می باشد. بر این اساس در دو سال اخیر با حمایت‌های ریاست  سازمان برنامه‌های متنوعی در حوزه های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و هنری برای دانشجویان شاهد ایثارگر تدوین،برنامه ریزی و به مرحله اجرا رسانده‌ایم.

تقی زاده با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های ما مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر است؛ اظهار کرد: یک دانشجوی شاهد ایثارگری که دانش آموخته می‌شود باید علاوه بر کسب  مدرک در یک رشته تخصصی، لازم است در یک رشته مهارتی مورد علاقه خود مهارت لازم را بیاموزد تا بتواند یک کسب و کار راه اندازی نماید، به همین منظور در این اداره کل طرح ملی مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر تدوین و به دانشگاه ها ابلاغ شد و در مردادماه عملیاتی خواهد شد.

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه رویکرد ما در این اداره کل این است دانش آموخته شاهد و ایثارگر نیرویی در تراز جمهوری اسلامی تربیت شود؛ اظهار کرد: در این طرح ملی ۳۶ کارگاه آموزشی به صورت عملی برگزار خواهد شد. دوره به نحوی برنامه ریزی شده است تا دانشجویان پس از پایان این دوره ۹ روزه بتوانند در رشته مورد علاقه خود مهارت‌های نسبی را فراگرفته باشند.

تقی زاده با اشاره به اینکه این طرح ملی در دو بخش خواهران و برادران با حضور 300 نفر در بخش خواهران و 300 نفر در بخش برادران به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود؛ خاطر نشان ساخت: تلاش ما این است تا این طرح بتواند منشاء برای کسب و کار باشد زیرا دغدغه دانشجویان موضوع اشتغال است. ان شاء الله دانشجویان پس از این دوره بتوانند کسب و کاری را راه اندازی کنند و از این محل درامدی کسب نمایند.

تقی‌زاده گفت: در گام بعدی برای کمک به اقتصاد و کسب و کار دانشجویان شاهد و ایثارگر راه اندازی بازارچه مجازی محصولات تولیدی دانشجویان می باشد. دانشجویانی که در این دوره ملی مهارت لازم را کسب می کنند و قادر به تهیه محصول می‌شوند، تلاش می کنیم با راه اندازی این سامانه زمینه فروش محصولات در بازارچه دانشجویی فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا