نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها رونق پیدا کند

معاون فرهنگی، سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در سومین جشنواره ملی برهان بر ضرورت رونق هر چه بیشتر کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم، حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌پور در این مراسم طی سخنانی ضمن تجلیل از حماسه‌ای که با حضور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری خلق شد و با تبریک به رئیس جمهور منتخب ملت، اظهار داشت: همه بایستی به رأی مردم احترام گذاشته و کمک کنیم تا منتخب ملت در خدمت به مردم موفق باشد.

وی مردم سالاری دینی را میراث گران‌بهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و افزود: حماسه‌ای که در دو جمعه پیاپی از حضور مردم و رقابت جدی و پرشور داوطلبان ریاست جمهوری خلق شد، یکی از جلوه‌های این مدل حکمرانی است.

فاطمی‌پور افزود: اکنون رقابت‌های انتخاباتی به پایان رسیده و موقع هم‌افزایی در جهت رفع مسائل مردم است.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ماه محرم اظهار داشت: امام حسین(ع) و یاران باوفایش مظهر عزت، شجاعت و تمام ارزش‌های والای انسانی هستند و آنان در ظلم ستیزی الگوی همه آزادی‌خواهان جهان در همه زمان‌ها هستند.

فاطمی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکیدات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در موضوع آزاداندیشی اظهار داشت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها نمایانگر عقلانیت و خردورزی دانشگاه است.

وی ادامه داد: اینکه هر کس با هر گرایشی بتواند در چارچوب اخلاق و قانون به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداخته و شنونده نقدها و نظرات دیگران نیز باشد، بسیار ارزشمند است و برای این کار دانشگاه می‌تواند بهترین بستر باشد چرا که مرکز تجمع اصحاب نظر و فضلیت است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت علوم در ادامه سخنان خود اظهار داشت: دانشگاهیان بایستی با بهره‌گیری از ظرفیت و همت خود، زمینه رونق هر چه بیشتر کرسی‌های آزاداندیشی را فراهم کنند و در همین راستا جشنواره ملی برهان می‌تواند مؤثر واقع شود.

وی در پایان با قدردانی از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان و تبریک به برگزیدگان، ابراز امیدواری کرد: برگزاری این قبیل رویدادها استمرار داشته و در ارتقای نشاط و پویایی فضای آزاداندیشی در دانشگاه‌ها منشاء اثر باشد.

خروج از نسخه موبایل