نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پلتفرم هوش مصنوعی Gendo معماری را متحول می کند

آرین کربلائی: پیدایش ابزارهای هوش مصنوعی یکی از مهمترین انقلاب های تکنولوژیکی در زمینه معماری و طراحی است. در حالی که نگرانی هایی در مورد این تحول چشم انداز کار برای متخصصان این حوزه وجود دارد ، تعداد قابل توجهی از فعالان این صنعت در حال پذیرش تکنولوژی جدید هستند.

به گزارش خبرگزاری سینا تجسم های معماری یکی از زمینه های اصلی است که این تحولات در آن اثر می گذارند. با این حال ، آرایه ابزارهای هوش مصنوعی که برای کاربران غیر متخصص قابل دسترسی است به ندرت امکان کنترل کامل و جزئی بر فرآیند طراحی را فراهم می کند و اغلب تفسیرهای کلی را ارائه می دهد. این می تواند در مراحل اولیه طراحی مفهومی، مفید باشد اما به زودی جذابیت خود را از دست می دهد. Gendo ، یک برنامه جدید مبتنی بر مرورگر ، هدف آن بهبود همین مسئله است ، یعنی نه تنها امکان نه تولید تجسم سه بعدی بلکه ویرایش و سفارشی کردن آنها. تا 3 آگوست ، مشترکان ArchDaily می توانند ثبت نام کنند و از کد ARCHDAILY50 برای دریافت 50 ٪ تخفیف در هر طرح استفاده کنند.
تجسم معماری در کمک به شرکت ها در توسعه راه حل های طراحی خود ، همکاری با مشتریان و برنده شدن در پیشنهادات رقابتی بسیار مهم است ، اما این فرآیند اغلب پیچیده و زمان بر است. پلتفرم هوش مصنوعی Gendo این فرآیند را تسریع می کند و معماران را قادر می سازد تا به سرعت تجسم های چند بعدی پیچیده ای را تولید کنند. این پلتفرم با پذیرش انواع ورودی ها ، از جمله نقاشی های دو بعدی یا طرح ها و پیام های متنی. این هوش مصنوعی همچنین برنامه هایی برای توسعه بیشتر برای پذیرش مدل های سه بعدی دارد. نسخه بتا این مدل هوش مصنوعی قبلا توسط شیوه های شناخته شده بین المللی مانند Zaha Hadid Architects ، KPF و David Chipperfield Architects استفاده شده است.
جورج پراود ، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت گندو گفت: در صنعت ما ، جزئیات و دقت همه چیز است. Gendo به طور خاص برای حرفه ای ها طراحی شده است ؛ ما یک پلتفرم هوش مصنوعی ساخته ایم که کار طراحی را تسریع می کند و به خلاقیت اجازه می دهد تا شکوفا شود. ما در حال حذف فرآیندهای سنگین در حال حاضر درگیر در تجسم چند بعدی؛ و در عوض تبدیل آن به یک تجربه کارآمد هستیم. دوران انتظار برای دریافت یک تصویر کوچک از یک درخت برای اضافه کردن به طراحی شما گذشته است.
همانطور که هوش مصنوعی به تکامل خود ادامه می دهد ، ادغام آن در زمینه معماری ثابت می کند که تأثیر دگرگون کننده ای بر این حرفه دارد. از بهبود برنامه ریزی شهری تا دسترسی و کارآمدتر کردن طراحی ها ، هوش مصنوعی سوالات مهمی را در مورد آینده خلاقیت و طراحی در صنعت معماری بیان می کند. در مقیاس شهری ، برنامه ریزی شهری مبتنی بر هوش مصنوعی وعده های قابل توجهی برای ایجاد شهرهای هوشمندتر ، کارآمدتر و پایدارتر ارائه می دهد.

خروج از نسخه موبایل