نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پیام تبریک چهره ها به رئیس جمهور ایران

مقامات و چهره‌های شاخص سیاسی و ملی در پیام‌های جداگانه انتخاب مسعود پزشکیان را به عنوان چهاردهمین رئیس جمهور ایرات تبریک گفتند

پیام تبریک سرپرست ریاست جمهوری به رئیس جمهور منتخب

بسم ‏الله الرحمن الرحیم
ملت بزرگ و فهیم ایران
حضور حماسی شما مردم آگاه و هميشه در صحنه كشورمان در چهاردهمین دوره انتخابات رياست جمهوري، بار دیگر صحنه‌های زیبایی از مردم‏سالاری دینی را در مقابل دیدگان جهانیان به نمایش گذاشت و موجب خشنودي همه مشتاقان و دوستداران این مرز و بوم و یأس و ناامیدی دشمنان و بدخواهان نظام و کشور شد.
بي‌ترديد اين مشاركت پرشور، مهر تأييد ديگري بر دلبستگي و علاقه‏مندی مردم به نظام و انقلاب اسلامي و پیشرفت و تعالی کشور و لبيك به نداي رهبر معظم انقلاب اسلامی بود؛ اين رویداد غرورآفرين در حالي صورت گرفت كه دشمنان نظام همه ابزارهای تبلیغی را برای ایجاد ترديد در نقش‏آفرینی مردم در تعيين سرنوشت خود به کار گرفتند ولي ملت ایران با هوشياري، زمان‏شناسی و مشارکت گسترده، یکبار دیگر مانع از تحقق خواست بيگانگان شد.
قطعا پیروز اصلی این رویداد ملی، مردم عزیز ما هستند که برگ زرین دیگری بر افتخارات ملی خود افزودند و نشان دادند همچنان مصمم، استوار و امیدوار در صحنه‌های انقلاب اسلامی حضور فعالانه دارند.
اینجانب با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه رئیس جمهور شهید؛ حضرت آیت الله رئیسی و تجلیل از خدمات ماندگار ایشان، این حضور آگاهانه را محضر مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید،‌کاندیداهای محترم این دوره از انتخابات و به ‏ویژه خالق اصلی این حماسه؛ ملت بزرگ ایران تبریک می‏گویم و ضمن تبریک صمیمانه به رئیس جمهور منتخب برای جناب آقای دکتر پزشکیان، آرزوی توفیق در انجام این رسالت عظیم را دارم و امیدوارم به پشتوانه اعتماد مردمی بتوانند با خدمتگزاری شایسته، پاسخگوی خواسته‌ها و مطالبات بر حق ملت بزرگ ایران باشد.
لازم می‏دانم بار دیگر از تلاش‏های مستمر و شبانه ‌‏روزی دست اندرکاران برگزاری این انتخابات ازجمله شورای محترم نگهبان، وزارت محترم کشور، هیئت‏های اجرایی و نظارت، نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی، اصحاب رسانه‏، خبرنگاران ، به ویژه رسانه ملی و تمامی فعالان عرصه اطلاع‏رسانی، گروه‏ها، احزاب و جریان‏های سیاسی که نقشی در افزایش مشارکت ملی داشتند، قدردانی نمایم.
اکنون که رقابت‏های انتخاباتی پایان یافته، امیدوارم فصل جدیدی از تعامل و همدلی در کشور برای ساختن ایرانی قوی و آباد آغاز شود و بیش از پیش شاهد پیشرفت و آبادانی کشور و عزت و اعتلای ایران اسلامی باشیم.

محمد مخبر
سرپرست ریاست جمهوری اسلامی ایران

پیام سید حسن خمینی به پزشکیان

سید حسن خمینی در پیام تبریک به مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ایران گفت: مطمئنم این فرصت را باید غنیمت شمرد و همه مردم و ارکان نظام اسلامی دولت برگزیده را برای تقویت انسجام ملی، چه در عرصه داخلی چه عرصه بین‌المللی، حمایت کنند تا دوباره در فضایی بانشاط به تمرین «هم‌فکری، تضارب آرا، همراهی حداکثری مردم در توسعه و پاسخگویی حداکثری همه دولت‌مردان» بپردازیم.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی بدین شرح است:

«بسمه تعالی

برادر گرامی و عزیز جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران دامت تأییداته

انتخاب جنابعالی به عنوان نهمین رییس جمهوری اسلامی را به شما و مردم فهیم کشور عزیزمان به ویژه به طرفداران و حامیان شما تبریک عرض می کنم.

بی تردید آنچه در این انتخابات واقع شد، با حماسه سازی مردم عزیز ایران و بر اساس تدبیر حکیمانه رهبری معظم انقلاب اسلامی تحقق پذیرفت.

رجاء واثق دارم که این اتفاق مبارک و انتخاب جنابعالی می تواند راه توسعه و پیشرفت کشور و رفع مشکلات مردم به خصوص محرومین را فراهم کند.

هیچ یک از ما هرگز نباید فراموش کنیم که ایران متعلق به همه ایرانیان است و همان‌طور که امام خمینی (ره) در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ و در بهشت‌زهرا مورد اشاره قرار دادند تک‌تک شهروندان ایران، چه آنان که در داخل کشورند و چه ایرانیان عزیز خارج از کشور، باید حق تعیین سرنوشت داشته باشند و آن را پاس بدارند؛ و نباید از یاد ببریم که هم آن ۶۰ درصدی که در دور اول و آن ۵۰ در صدی که در دور دوم پای صندوق نیامدند، بخش جداناپذیری از این ملت اند و مانند همه ما صاحب حق اند.

و باز باید با خود مرور کنیم که طرفداران جناب آقای دکتر جلیلی هم به همان اندازه بخش جداناپذیری از این ملت هستند و با برادران و خواهران دیگرشان سرنوشت مشترک دارند.

و در یک کلام: هیچ بخشی از این ملت نه قابل حذف است، نه قابل نادیده‌گرفته‌شدن؛ و اینک شما «رییس جمهوری اسلامی ایران» هستید که متعلق به همه مردم است.

مطمئنم این فرصت را باید غنیمت شمرد و همه مردم و ارکان نظام اسلامی دولت برگزیده را برای تقویت انسجام ملی، چه در عرصه داخلی چه عرصه بین‌المللی، حمایت کنند تا دوباره در فضایی بانشاط به تمرین «هم‌فکری، تضارب آرا، همراهی حداکثری مردم در توسعه و پاسخگویی حداکثری همه دولت‌مردان» بپردازیم.

خدا را برای این نعمت بزرگ شاکریم و در آستانه ماه محرم از ساحت ربوبی مسئلت می کنیم که همچون گذشته پشتیبان مردم شریف و صبور ایران در مقابل دشمنان و در مسیر حل مشکلات باشد.

در پایان لازم می دانم یاد رییس جمهور شهید مرحوم حجت الاسلام و المسلمین رییسی را گرامی بدارم و از همه برگزارکنندگان انتخابات تشکر نمایم.

به امید موفقیت شما.

برادرتان سید حسن خمینی

پیام سعید جلیلی؛ نقش پرشکوه هر ایرانی

سعید جلیلی در پیام تبریک خود به رئیس جمهور منتخب کشورمان تاکید کرد که تمام تلاش و توان خود را بیش از گذشته، در جهت پشتیبانی از نقاط قوت و کمک به تصحیح خطاها و رفع نقص ها در روندهای جاری با استفاده از ظرفیتهای مردمی، علمی، صنفی و نخبگانی به کار خواهم بست.

متن پیام تبریک سعید جلیلی به مسعود پزشکیان به شرح ذیل است :

️پانزدهم تیرماه ملت بزرگ ایران در مشارکتی گسترده همراه با رقابتی جدی در بستری سالم و امن، بار دیگر استواری و عمق پایه های مردم سالاری دینی و جمهوریت نظام را به دنیا نشان دادند.

️اکنون بر همگان است تا با احترام به منتخب مردم، ایشان را در جهت پیشرفت کشور و اعتلاء نظام مقدس جمهوری اسلامی یاری رسانند.
به جناب آقای دکتر پزشکیان که موفق به جلب آراء اکثریت مردم شدند تبریک عرض میکنم و هم چون گذشته وظیفه ی خود را کمک به دولت مستقر برای عبور از مشکلات و رسیدن به نقطه مطلوب پیشرفت کشور می دانم.

️از میلیون‌ها رایی که خواهان استفاده از «یک جهان فرصت» برای «یک ایران جهش» بودند، تشکر می کنم و به آنها اطمینان می دهم به پشتوانه نزدیک به 14 میلیون رای شما، تمام تلاش و توان خود را بیش از گذشته، در جهت پشتیبانی از نقاط قوت و کمک به تصحیح خطاها و رفع نقص ها در روندهای جاری با استفاده از ظرفیتهای مردمی، علمی، صنفی و نخبگانی به کار خواهم بست.

️اکنون وقت ایفاء «نقش پرشکوه هر ایرانی» با همدلی و هم بستگی ملی در جهت تحقق آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی است.
سعید جلیلی

تبریک قالیباف به پزشکیان

رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک به رئیس‌جمهور منتخب گفت: مجلس دوازدهم خود را کنار دولت چهاردهم می‌ داند و از هرگونه کمک و حمایتی فروگذار نخواهد کرد.

متن پیام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس به مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب به شرح زیر است.

«بسم الله الرحمن الرحیم

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نشان از اقتدار ساختاری و کم نظیر جمهوری اسلامی ایران دارد، چرا که این انتخابات مبتنی بر راهبردهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب با حضور و رقابت جدی همه سلایق سیاسی و در کمال امنیت، آرامش و سلامت، تنها چند هفته بعد از فقدان رئیس جمهور عزیزمان به بهترین نحو به پایان رسید و مردم عزیز ایران و  دیگر کشورها این صحنه سیاسی را مشاهده کردند، صحنه‌ای که بی تردید از چشم دشمنان دور نمانده است و در نتیجه اقتدار و امنیت کشور عزیزمان را افزایش خواهد داد.

البته روشن است که نمایش توان و اقتدار ساختاری نظام جمهوری اسلامی به هیچ وجه به معنای نبود نگرانی از کاهش مشارکت در این انتخابات، مخصوصا در مرحله اول آن نیست. مدتی است که این نگرانی وجود دارد و اکنون زمان آن رسیده است که ما مسئولان صریح تر، علنی‌تر و با دغدغه بیشتر، رویکردها و نگاه های علمی مختلف را درباره علل این کاهش مشارکت بشنویم و متناسب با آن تصمیم بگیریم و دست به اقدامات  عملی بزنیم.

در همین جا لازم می دانم ضمن تشکر از رهبر معظم انقلاب که زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم ایجاد کردند، از همه مردمی که علی رغم همه سختی‌های معیشتی و تمام ناملایمتی‌ها پای صندوق های رای حاضر شدند، صمیمانه قدردانی کنم. مخصوصا که مشارکت ۵۰ درصدی در مرحله دوم فرصتی مجدد داد که بتوانیم با  اصلاح در رویه‌ها مخصوصا تغییر در نظام اداره کشور، شرایط را برای افزایش مشارکت در شأن نظام مردم پایه جمهوری اسلامی، فراهم کنیم.

انتخابات را باید فرصت گرانقدری برای بازنگری در روش‌ها، رفتارها و سیاست ها بدانیم. فرصتی برای افزایش همدلی ها و همکاری ها در سطوح گوناگون سیاسی و اجتماعی. نتیجه انتخابات را باید معیاری برای تنظیم رفتار و منش سیاسی و اجتماعی خود بدانیم و همه ما، از مسئولین و گروه های سیاسی گرفته تا مرجع های سیاسی و اجتماعی بر اساس این نتایج، باید بدنبال ارزیابی در رفتار و منش سیاسی خود بوده و جهت گیری های سیاسی خود را با خواست و اراده مردم در چارچوب مبانی انقلاب هماهنگ سازیم.

همچنین به رئیس جمهور محترم و منتخب، برادر عزیز و گرانقدرم جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان که موفق به رای اعتماد مردم شریف ایران شدند، صمیمانه تبریک عرض می کنم و از  ایشان تشکر می کنم که در تبلیغات های انتخاباتی، ضمن تاکید بر وحدت و اجماع داخلی، بر عمل ذیل سیاست‌های رهبری معظم انقلاب و همچنین بر اجرایی کردن قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور به عنوان برنامه اصلی خود تصریح کردند که این دو راهبرد بهترین مبنای همدلی و همکاری و تعامل بین قوا خواهد بود.

همه دغدغه مجلس دوازدهم، پاسخ به مطالبات مردم، مخصوصا حل مشکلات اقتصادی است و در همین راستا در چارچوب قوانین، مجلس دوازدهم خود را کنار دولت چهاردهم می داند و  از هرگونه کمک و حمایتی فروگذار نخواهد کرد و  وظیفه خود می داند با نظارت همدلانه و موثر به دولت کمک کند تا آسایش مردم و پیشرفت کشور محقق شود.

بار دیگر ضمن تبریک به رئیس جمهور محترم و منتخب، از خداوند متعال برای همه مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران توفیق خدمت بیشتر به  مردم عزیز ایران را خواستارم.»

تبریک زاکانی به پزشکیان

علیرضا زاکانی شهردار تهران با صدور پیامی ضمن تبریک به مسعود پزشکیان برای انتخاب به عنوان نهمین رئیس‌جمهور، از حضور پرشور مردم در انتخابات تقدیر کرد.

در متن پیام علیرضا زاکانی شهردار تهران آمده است:

« (میزان رای ملت است) امام خمینی (ره)

اکنون که به مدد الهی و با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و با مشارکت شکوهمند مردم عزیز ایران، در انتخابات ریاست جمهوری برگ زرین دیگری در تاریخ مردم سالاری دینی رقم خورد، شکر گزار درگاه الهی و سپاسگزار هموطنان عزیز هستم که به ندای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی پاسخ مثبت دادند و ولایتمداری خود را بار دیگر به اثبات رساندند.

با تبریک به جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان برای کسب اعتماد اکثریت مردم به عنوان رئیس جمهور همه مردم ایران، آرزوی توفیق و موفقیت درخدمت به مردم را دارم.

پس از پایان رقابت‌ها، همه تلاش ها باید در راستای خدمت به مردم باشد و با توجه به نقش قوه مجریه در این خصوص، بنده نیز وظیفه خود می‌دانم با همکاری همه جانبه، راه خدمت به مردم عزیز را هموار نمایم.

اینجانب بر اساس اصول و مبانی انقلابی و در راستایی خدمت بی منت به مردم عزیز کشورم، برای تداوم راه رئیس جمهور شهید حضرت آیت الله رئیسی پا به عرصه انتخابات نهادم و به عنوان عضوی از جبهه انقلاب تلاش کردم با رقابت بر اساس کارنامه و برنامه‌ای مشخص، در این فضا که الزامات خود را دارد حضوری مفید و موثر داشته باشم.

اینک تمام برنامه‌هایم را که با پشتوانه جمع بزرگی از نخبگان نگاشته شده است را به رئیس جمهور منتخب تقدیم می‌کنم و با علم به سنگینی بار دولت، انتظار می‌رود رئیس جمهور منتخب با انتخاب کابینه‌ای قوی و توانمند، معتقد و مومن به مبانی انقلاب، پر کار و پر تلاش و دارای برنامه و نقشه راهی عالمانه، راه خدمت به مردم را پیش گرفته تا گره از مشکلات مردم گشوده شده و راه رسیدن به قله‌های امید و افتخار و پیشرفت و آبادانی ایران سربلند هموار گردد.»

همتی: مردم به پاکدستی و صداقت «آری» گفتند

رئیس کل پیشین بانک مرکزی با بیان اینکه «امروز دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور همه مردم ایران است، خصوصاً، آن بخشی از مردم که به هر دلیل رأی ندادند»، گفت: مردم به پاکدستی، صداقت، عدالت‌جویی و نوع‌دوستی آری گفتند.

عبدالناصر همتی رئیس کل پیشین بانک مرکزی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«پیروزی دکتر پزشکیان عزیز را تبریک می‌گویم. مردم فهیم ایران یک‌بار دیگر نشان دادند که خواهان تحول، تعامل با جهان، مدارا با یکدیگر و توسعه همه جانبه کشور هستند. مردم به پاکدستی، صداقت، عدالت‌جویی و نوع دوستی آری گفتند.

امروز دکتر پزشکیان رئیس جمهور همه مردم ایران است، خصوصاً، آن بخشی از مردم که به هر دلیل رأی ندادند. توفیق ایشان را از خداوند متعال مسئلت دارم.»

تبریک سخنگوی ستاد جلیلی

شهرام یزدانی سخنگوی ستاد جلیلی پس از پیروزی مسعود پزشکیان پیام تبریکی صادر کرد.

به نام خدا

سلام

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با همه فراز و نشیبها و تلخی ها و شیرینی هایش به پایان رسید .

در وحله اول به مردم ایران به واسطه مشارکت فعال و پرشوری که در انتخابات داشتند تبریک می گویم و آنها را پیروز اصلی این انتخابات می‌دانم. امیدوارم این حضور مردم سبب خرسندی مقام معظم رهبری شده باشد.

به برادر گرامی ام جناب آقای دکتر پزشکیان پیروزی در انتخابات را تبریک می‌گویم و برای ایشان و دولتشان آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم در طی چهار سال پیش رو در عین پایبندی به ارزشها و اصول انقلاب و امام (ره) و رهبری امور کشور را به نحو احسن تدبیر نمایند با شناختی که از آقای دکتر پزشکیان دارم مطمئن هستم که ایشان خود را رئیس جمهور همه ۸۸ میلیون جمعیت ایران و نه صرفا ۱۶ میلیون نفری که به ایشان رای دادند می دانند.

به برادر بسیار عزیزم جناب آقای دکتر جلیلی تبریک میگویم که با دانش و منش خود در این انتخابات الگویی از یک سیاستمدار تراز اول متخلق متعهد و مهیا را به جامعه سیاسی کشور ارایه کردند. امیدوارم روزی را شاهد باشیم که صدها نفر با ویژگیهای یک دولتمرد تمام و کمال به عنوان گزینه های انتخاب پیش روی مردم حاضر باشند و این مهم ممکن نیست مگر با ارتقا و تکامل کارکرد حزبی در کشور و ارتباط تنگاتنگ میان نخبگان دانشگاهی و نخبگان سیاسی کشور .

از تمام دوستان عزیزم که در این ایام شب و روز در ستادهای انتخاباتی برای آگاه سازی مردم فعالیت کردند بسیار سپاسگزارم در هر صورت هیجانات دوره انتخابات سبب میشود که برخی از دوستان از ستادهای طرفین بعضا در موضع گیریهای خود از حدود ادب و اخلاق و انصاف خارج شوند. از همه خواهران و برادرانم استدعا دارم که دلخوری ها و کدورتها را پشت سر بگذارند و از امروز یکدل و متحد و متعهد دست همکاری و یاری به سوی یکدیگر دراز کنند .

و در نهایت چه در دولت و چه خارج از دولت تفاوتی نمی‌کند مهم آنست که همگی حتی لحظه‌ای از درد و رنج و مشکلات مردم غافل نشویم و شب و روز دغدغه حل مشکلات این مردم شریف را داشته باشیم .

تبریک سخنگوی دولت به رئیس جمهور جدید

سخنگوی دولت در واکنش به انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم با تبریک به او، تاکید کرد: منتخب ملت، رئیس‌جمهور همه ما ایرانیان است و حراست از میراث رئیس‌جمهور شهید، وظیفه همه ماست.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«تبریک به مردم عزیز ایران بابت این حضور و تبریک به رئیس جمهور منتخب جناب آقای دکتر پزشکیان.

منتخب ملت، رئیس‌جمهور همه ما ایرانیان است و حراست از میراث رئیس‌جمهور شهید، وظیفه همه ماست.»

سلام به ملت بزرگ ایران

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم گفت: این پیروزی را به تمامی ملت شرافتمند و شایسته ایران تبریک می‌گویم و از خداوند متعال موفقیت رئیس جمهور جدید، دکتر مسعود پزشکیان را در این مسئولیت خواستارم.

به گزارش ایسنا، علی جنتی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت:

«سلام به ملت بزرگ ایران که بار دیگر بپاخاست و حماسه آفرید و با انتخاب فردی خدمتگزار، پاکدست و میانه رو دست رد بر سینه توهم و تندروی نهاد. این پیروزی را به تمامی ملت شرافتمند و شایسته ایران تبریک می‌گویم و از خداوند متعال موفقیت رئیس جمهور جدید، دکتر مسعود پزشکیان را در این مسئولیت خواستارم.»

حفاظت از اعتماد عمومی

محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس بنیاد امید ایرانیان با صدور پیامی به مناسبت اعلام نتایج نهایی انتخابات دور چهاردهم ریاست جمهوری ضمن تبریک به منتخب مردم و نیز ملت ایران و با بیان اینکه بی‌شک شخصیت ِ برجسته جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان ،کاندیدای جریان اصلاح جو و بهبود خواه، در شکل گیری اجماع ملی برای تحول خواهی، نقشی برجسته داشته است، تاکید کرد: امید به اصلاح از درون، گفت و گوی ملی و حل مسائل کشور از طریق مشارکت عمومی، بار دیگر در سپهر سیاسی کشور، طنین افکن شد.

، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اکنون و پس از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شاهد عیان شدگی بیش از پیش وضعیت سیاسی کشور هستیم. جای بسی خرسندی است که تدبیر صورت گرفته، امکانی را برای نقش آفرینی مردم در سرنوشت خویش فراهم آورد تا شکاف ملت و حاکمیت، به عنوان زمینه تأثیرگذاری بر امنیت، اقتدار و توسعه ایران، نسبت به گذشته، ترمیم شده و امید به اصلاح از درون، گفت و گوی ملی و حل مسائل کشور از طریق مشارکت عمومی، بار دیگر در سپهر سیاسی کشور، طنین افکن شود.

در مرحله اول انتخابات، هر چند بخش زیادی از مردم از مشارکت در عرصه انتخابات و حضور در پای صندوق های رای، خودداری کردند، که در جای خود نیاز به بررسی روشمند و آسیب شناسانه می باشد، اما همچنان و در آن دوره نیز کاندیدای جریان اصلاح طلب و بهبودخواه، توانست با کسب اعتماد مردم، در صدر بنشیند. این در حالی است که شاهد بزرگترین حملات علیه اصل انتخابات بودیم. این انتخابات، بار دیگر، فهم و درک عمیق ملت ایران را به نمایش گذاشت و به تجدید مطلعی برای احیای جمهوریت و بازسازی و ترمیم شکاف های داخلی در درون جمهوری اسلامی ایران تبدیل شد.

بی شک شخصیت برجسته جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان، کاندیدای جریان اصلاح جو و بهبودخواه، در شکل گیری این اجماع ملی برای تحول خواهی، نقشی برجسته داشته است. دکتر پزشکیان، شخصیتی پاکدست، خوشنام، واجد فضیلت های لازم برای یک سیاستمدار ملی و مصلح، معتدل، استوار، صادق و شرافتمند می باشد که در نقش ایجاد کننده اجماع ملی برای عبور از تحریم، انزوا و افتادن کشور در ریل توسعه مردم‌سالار ظاهر گردید و اعتماد عمومی ملت را کسب کرد.

اینجانب این پیروزی شکوهمند که علیرغم همه موانع و مشکلات، بوجود آمد و کام اکثریت مردم ایران، اعم از آنانکه در انتخابات شرکت کردند و آنهایی که عمق نگرانی شان به گونه ای بود که نیامدند، همگی شیرین گردید را به مردم بزرگ و فهیم ایران و منتخب شایسته ملت تبریک عرض می کنم.

امیدوارم همگان قدر این پیروزی را بدانیم و آن را به مقدمه ای برای پیروزی های بزرگ تر تبدیل نماییم. ملت شریف ایران بزرگترین برنده این میدان بوده است، از این رو همه جریان های سیاسی وفادار به مصالح ملت و کشور ایران، این پیروزی را همچون پیروزی خود می دانند.

حفاظت منتخب ملت و جریان سیاسی حامی ایشان از این پیروزی، رسالتی ملی و تاریخی است. امیدوارم به درایت و تجربه دریافته باشیم که حفاظت از اعتماد عمومی نیازمند درجه ای از صداقت و راستی با ملت شریف و نجیب ایران است و حفاظت از این سرمایه اجتماعی وظیفه ای سترگ می باشد.

منتخب ملت ایران، به شرط وفاداری به اصول بنیادین هویت ساز گفتمانی خویش و محافظت از این سرمایه اجتماعی ملی در برابر آسیب هایی چون فرصت طلبی ها، افراط و تفریط ها می تواند آغازگر توسعه همه جانبه در داخل، رفع تحریم و انزوای بین المللی، گشایش گری در سپهر سیاسی کشور و برسازنده اجماعی ملی، وحدت و انسجام ملت و حاکمیت، برای غلبه بر ناملایمات و مخاطرات باشد.

برای موفقیت برادر عزیز و گرامی ام، صدیق گرانقدر جناب آقای دکتر پزشکیان، منتخب شایسته ملت سرافراز ایران، آرزوی موفقیت دارم و از خدواند متعال برای ایشان و مردم ایران زمین موفقیت و کامروایی آرزومندم.

بر خود لازم می دانم از تمامی دست اندرکاران امر انتخابات که تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند به کار گرفتند، اصحاب رسانه و نیز ستادهای مرکزی و مردمی جناب آقای دکتر پزشکیان بویژه ستاد امید که در چارچوب اخلاق برای پیروزی کاندیدای خود تلاش کردند صمیمانه قدردانی کنم.

به امید فردایی بهتر برای ایران سرافراز .

محمدرضا عارف

صدا و مطالبه کسانی را که با صندوق رأی آشتی نکردند، بشنوید

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران با تأکید بر این که مسعود پزشکیان پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد، بر حاکمیت و دولت او واجب دانست صدا و مطالبه‌ کسانی ‌که با صندوق رأی آشتی نکردند را بشنوند.

جواد امام در در شبکه ایکس نوشت:

«آقای دکتر ⁧ پزشکیان، پیروز این انتخابات شد. اما پیروزی واقعی از آن ⁧ مردم ⁩ رشید و صبور ⁧ ایران ⁩ است که همواره به حاکمیت فرصت تجدیدنظر، اصلاح و بازسازی می‌دهند.

بر حاکمیت و دولت چهاردهم واجب است صدا و مطالبه‌ی کسانی را ‌که با صندوق رأی آشتی نکردند، بشنوند.
راه⁧ اصلاحات ⁩ ادامه دارد!»

امروز روز شکرگزاری ملی است

یکی از اعضای ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در واکنش به انتخاب او به عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم گفت: این مردم بودند که تعارضات سیاسی را تعیین تکلیف کردند و راه ادامه کشور را مشخص کردند.

محمدجواد آذری جهرمی عضو ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«خدا صاحب دلهاست، صداقت و پافشاری دکتر مسعود پزشکیان بر «عدالت» و راه مولا علی، دلهای مردم را به او امیدوار کرد. خدا برایش ساخت تا بیاید و بنا بر وعده‌اش همه ایران را خانواده خودش بداند و پای «همه آنها» بایستد. این مرام او بزرگترین عامل موفقیتش بود. خدا توفیقش دهد.

قدردان «همه مردم ایران» هستیم. چه آنها که به ایشان رای دادند -بویژه اکس‌هایی که برگشتند- و چه آنها که به جناب آقای دکتر جلیلی و چه عزیزانی که اصلا رای ندادند. امروز روز شکرگزاری ملی است. این مردم بودند که تعارضات سیاسی را تعیین تکلیف کردند و راه ادامه کشور را مشخص کردند.

‏از ستادهای انتخاباتی دکتر پزشکیان در سراسر کشور و عزیزانی که کمپین را در طول این انتخابات همراهی کردند، به سهم خودم تشکر می کنم. خدا قوت به تلاش‌های بی وقفه و دشوارتان. به برگزارکنندگان انتخابات اعم از دولت، نیروهای انتظامی و امنیتی و عوامل نظارتی شورای نگهبان هم خدا قوت می‌گویم.»

نیاز به همدلی داریم

رئیس پیشین سازمان سینمایی تاکید کرد: ادب پیروزی و ادب شکست بویژه در سطح هواداران ضروری است.

به گزارش ایسنا، حسین انتظامی روزنامه‌نگار و رئیس پیشین سازمان سینمایی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«رقابت تمام شد. ادب پیروزی و ادب شکست بویژه در سطح هواداران ضروری است. برای ترمیم زخم‌ها و توسعه ملی به همدلی نیاز داریم، نه کینه‌ و زخم زبان.»

انتخاب مردم مبارک

سفیر پیشین ایران در کرواسی در واکنش به پیروزی مسعود پزشکیان در رقابت‌های انتخاباتی و انتخاب او به عنوان رئیس جمهور گفت: ان‌شاءالله طلیعه خیر و برکت، همدلی و سربلندی روزافزون ‎برای ایران و هموطنان در سراسر جهان باشد.

پرویز اسماعیلی سفیر پیشین ایران در کرواسی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«علی ع: عَرَفْتُ اللهَ سُبْحَانَهُ بِفَسْخِ الْعَزَائِمِ وَ حَلِّ الْعُقُودِ وَ نَقْضِ الْهِمَم

خدای سبحان را به درهم شکستن عزم‌ها، فرو ریختن تصمیم‌ها و برهم خوردن اراده‌ها شناختم.

انتخاب ‎مردم مبارک.

ان شاءالله طلیعه خیر و برکت، همدلی و سربلندی روزافزون ‎برای ایران و هموطنان در سراسر جهان باشد.»

خروج از نسخه موبایل