نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تایم سروری که زمان را با دقت بالا و بدون هرگونه اختلاف همگام‌سازی می‌کند

یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید و طراحی تایم سروری با مزیت‌های مختلف نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی شد

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، شرکت دانش بنیان هیرو نگار با هدف ارائه راهکارهای حوز‌ه‌ تعیین موقعیت ماهواره‌ای، شروع به فعالیت کرده و زمینه اصلی فعالیت این شرکت، طراحی و تولید انواع گیرنده‌های نقشه‌برداری، گیرنده مرجع، ردیاب‌ خودرویی، سنسورهای تراز و … است.

شرکت هیرونگار با اتکا به تیم فنی، تولید و پشتیبانی متخصص در طی این سال‌ها محصولات و خدمات نوین و گسترده‌ای را مطابق با جدیدترین فناوری‌ها به کاربران ارائه داده است.

 این شرکت در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر است و تایم سرور(Time Server) محصولی است که از سوی این شرکت در نمایشگاه الکامپ معرفی شده‌است.

رویا گازری، کارشناس بازاریابی و فروش شرکت دانش بنیان هیرونگار، در خصوص نحوه عملکرد تایم سرورها گفت: تایم سرور یک سرور محلی است که اطلاعات زمان را از یک منبع زمانی معتبر مانند ساعت GPS دریافت کرده و این اطلاعات را با دقت بالا و به‌روزرسانی مداوم با استفاده از شبکه محلی یا سیگنال خروجی به دستگاه‌های متصل توزیع می‌کند.

وی ادامه داد: تایم سرور با استفاده از پروتکل‌هایی نظیر NTP (Network Time Protocol) و PTP (Precision Time Protocol) عمل می‌کند تا زمان را با دقت بسیار بالا و بدون هرگونه اختلاف قابل توجهی همگام‌سازی کند.

گازری همچنین بر مزیت های استفاده از این تایم سرور متمرکز شد و گفت: «دقت زمانی» به معنای اطمینان از اینکه تمامی دستگاه‌ها و سیستم‌های متصل به یک منبع زمانی واحد و دقیق هماهنگ هستند.

«پایداری زمانی» یعنی جلوگیری از اختلالات زمانی که می‌تواند به دلیل ناهماهنگی در زمان دستگاه‌ها و شبکه‌ها به وجود آید و نهایتا «امنیت زمانی» به معنای محافظت از سیستم‌های حساس به زمان در برابر حملات سایبری و تقلب‌های زمانی از جمله این مزیت ها است.

وی در خصوص ویژگی‌های تایم سرور و امکاناتی که ارائه می دهد، افزود: پشتیبانی از منظومه‌های GPS، GLONASS، GALILEO و Beidou، صفحه ‌نمایش رنگی 4.7 اینچی، زمان UTC با دقت 20 نانوثانیه، پروتکل PTP با دقت همگام‌سازی کمتر از 100 نانوثانیه و پروتکل NTP با دقت همگام‌سازی 1 تا 10 میکروثانیه، پشتیبانی از اتصال کوتاه آنتن، مدار باز، تداخل سیگنال، تشخیص سیگنال‌های جعلی و سرویس‌گیرنده زمان ضد PING و پشتیبانی از امکان ارتقای firmware از راه دور از دیگر ویژگی ها و امکاناتی است که این محصول ارائه می‌کند.

کارشناس بازاریابی و فروش شرکت دانش بنیان هیرونگار با بیان اینکه تایم سرور در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: این محصول  در صنعت مخابرات برای هماهنگ‌سازی دقیق زمان در شبکه‌های مخابراتی و جلوگیری از اختلالات زمانی، در حوزه های مالی و بانکی برای ثبت دقیق تراکنش‌ها و اطمینان از صحت زمان تراکنش‌ها در بخش های نظامی برای هماهنگ‌سازی زمانی دقیق در عملیات‌های نظامی و سیستم‌های دفاعی در حمل و نقل برای هماهنگ‌سازی زمان در سیستم‌های حمل و نقل هوایی، ریلی و دریایی و نهایتا در حوزه انرژی و برق برای هماهنگ‌سازی زمان در شبکه‌های توزیع برق و سیستم‌های تولید انرژی کاربرد دارد.

وی در خصوص مزیت این تایم سرورها نسبت به محصولات خارجی، خاطرنشان کرد: پشتیبانی محلی و خدمات پس از فروش قوی، امکان دسترسی به خدمات پس از فروش و پشتیبانی فنی محلی که می‌تواند مشکلات را سریع‌تر و با هزینه کمتر حل کند. همچنین، امنیت پیشرفته به معنای امکانات امنیتی متعدد برای حفاظت از سیستم‌ها در برابر تقلب‌های زمانی و حملات سایبری، قابلیت اطمینان بالا  با بهره‌گیری از ویژگی‌های پشتیبانی چند ماشینی و انتخاب خودکار NTP برتر، تایم سرور ایرانی را از نمونه های مشابه خارجی متمایز کرده است.

خروج از نسخه موبایل