نشست بررسی و تبیین سیمای کارگزاران در نهج البلاغه در ارومیه

به مناسبت گرامیداشت  اربعین شهدای خدمت نشست بررسی و تبیین سیمای کارگزاران در دیدگاه نهج البلاغه در جهاددانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد آذربایجان غربی  این نشست با حضور جمعی از دانشجویان عضو سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و مدیران و اعضای جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد.

حجت الاسلام حمید ارشاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی در این نشست گفت : ایمان و تقوا اولین شاخصه یک کارگزار اصلح از دیدگاه حضرت امیرالمومنین علی (ع) است .

وی ادامه داد : خدامحوری و تقواگرایی، اساس کار و سازندگی است و همه چیز با معیار تقوا ارزیابی می گردد.

وی افزود : امام علی(علیه السلام) در نامه خود به مالک اشتر شیوه برخورد و اصول مدیریت را ، از تقوا و خداگرایی آغاز می کند و او را به ترس از خدا فرمان می دهد و اینکه اطاعت خدا را بر دیگر کارها مقدّم دارد و از آنچه در کتاب خدا آمده، از واجبات و سنّت ها، پیروی کند.

این مدرس حوزه و دانشگاه آزمایش لیاقت‌ها را از دیگر ویژگی ها و شاخصه های کارگزار از دیدگاه نهج البلاغه برشمرد و گفت : منظور از آزمایش لیاقت ها این است که افراد باید بر اساس تعهد و نوع تخصص و توان اجرایی، انتخاب و به کار مورد علاقه گمارده شوند و هیچ گاه نباید روابط جای ضوابط را گرفته، لیاقت ها و شایستگی ها قربانی دوستی ها و مسائل خویشاوندی گردند

وی با تاکید بر اینکه مشورت در هر کاری لازم است، بخصوص در گزینش کارگزاران اظهار کرد: صلاحیت اخلاقی و برخورداری از این ویژگی بر حسب نوع مسئولیتی که به افراد سپرده می شود از  دیگر ویژگی کارگزار  برگزیده از دیدگاه نهج البلاغه است و حضرت  علی علیه السلام  می فرماید: کارگزاران دولتی را از میان مردمی انتخاب کن که اخلاق آنان گرامی تر، و آبرویشان محفوظ تر، و طمع ورزی شان کمتر است.

حجت الاسلام ارشاد حسن شهرت را از دیگر شاخصه های لازم برای انتخاب کارگزار اصلح از دیگاه نهج البلاغه برشمرد و  با بیان اینکه  افرادی که در کشاکش ها ساخته و پرداخته شده و حسن سابقه شان به اثبات رسیده باشد  قطعا از مزیت های بالاتری برای انتخاب شدن برخوردارند  افزود :   از سوی دیگر، اعتبار یک حکومت با حضور چهره هایی که امین مردم هستند بالا می رود و بهترین پشتوانه و دلگرمی نیز برای یک مسئول، اعتماد مردم نسبت به اوست; زیرا می داند که مردم حرف های او را صادقانه می پذیرند و در همه حال با او یک دل و یک زبان هستند.

وی در ادامه شهید رییسی را نمونه بارز یک خدمتگزار صدیق و نمونه از دیدگاه  نهج البلاغه برشمرد و گفت : رییس جمهور شهید بسیار ساده زیست ،مردمی،صادق ،پرتلاش و خستگی ناپذیر بودند .

وی ادامه داد تجمیع همین خصائل در ایشان باعث شد که خداوند متعال ایشان را برای خود و در کنار خود بودن برگزیند و شهادت را پاداشی برای اعمال صالحه وی قرار دهد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا