دکتر مسلمی نائینی تاکید کرد:
استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و دستگاههای اجرایی در جهاددانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در حال برنامه ریزی برای مطلوب تر شدن تعامل و همکاری با دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان‌ها و استفاده بیشتر از ظرفیت آنها هستیم.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد، دکتر حسن مسلمی نائینی در سفر به کهگیلویه و بویراحمد در نشست با معاون اقتصادی استاندار و مدیران اجرایی استان گفت: جهاددانشگاهی از ابتدای انقلاب کارهای پژوهشی و تحقیقاتی را انجام داده و تولیداتی در حوزه‌های مختلف داشته است.

وی اظهار کرد: در گذشته در زمینه درمان ناباروری ارز زیادی از کشور خارج می‌شد که امروز با تلاش جهادگران پژوهشگاه رویان این نهاد ارز وارد کشور می‌شود. همچنین در زمینه ژنتیک اقدامات ارزشمندی در جهاددانشگاهی انجام شده و یکی از بزرگترین مراکز ملی مغز در حال ایجاد و تاسیس است.

رییس جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: این نهاد در زمینه گیاهان دارویی دارای پژوهشکده بزرگی است که در این زمینه فعالیت‌های قابل توجه انجام شده است، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی این نهاد نیز در حوزه اجتماعی استان‌ها کار کرده و در این زمینه برای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز کار شده است.

دکتر مسلمی نائینی تصریح کرد: این نهاد در رابطه با آموزش‌های بلند مدت و کوتاه مدت فعالیت‌هایی دارد، همچنین در حوزه فرهنگی خبرگزاری پرمخاطب ایسنا در سطح کشور فعالیت دارد، خبرگزاری ایکنا نیز اخبار دینی و قرآنی را منتشر می‌کند و مرکز افکارسنجی ایسپا نیز مباحث کشور را عالمانه پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: پیگیر هستیم که تعامل با همکاری با دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان‌ها مطلوب‌تر شود و از ظرفیت آنها استفاده بیشتر کنیم.

سید رضی آقا سیدی معاون پشتیبانی جهاددانشگاهی نیز با بیان اینکه ۳۲ طرح دانش بنیان از محل صندوق توسعه ملی به استان‌های کشور اختصاص داده شده است، گفت: از این تعداد دو طرح به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

وی افزود: می‌توانیم با ۷۵ درصد بودجه از سوی جهاددانشگاهی و ۲۵ درصد بودجه از سوی استانداری استان کارخانه تولید سم و آنتی بیوتیک گیاه پایه، مراکز ژنتیک، سرطان و عسل این استان را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه جهاددانشگاهی جز عوامل تسهیلگر اعتبارات تبصره ۱۸ در کشور است می‌توانیم با همکاری استان از این ظرفیت برای افتتاح و بهره‌برداری طرح‌های جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز استفاده کنیم.

پیشرفت ۵۰ درصدی کارخانه تولید سموم و آنتی بیوتیک گیاه پایه جهاددانشگاهی 

در ادامه این نشست صاحب سروش فر سرپرست جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارخانه تولید سموم و آنتی بیوتیک گیاه پایه جهاددانشگاهی با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه در این کارخانه ۵ آفت کش و ۵ آنتی بیوتیک از عصاره گیاهان تهیه و تولید می‌شود، گفت: با بهره‌برداری از این کارخانه دانش بنیان برای ۳۸ نفر به طور مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

سروش فر تصریح کرد: همچنین یکی از خلاهای موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به بالا بودن میانگین معلولیت در این استان نسبت به کشور نبود آزمایشگاه ژنتیک بوده است که تاکنون مجوزهای لازم این مرکز اخذ و ساختمان آن نیز فراهم شده است و برای تکمیل و بهره‌برداری از آن نیاز به اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی داریم. همچنین برای راه‌اندازی مرکز سرطان سینه زنان نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

آماده همکاری با جهاددانشگاهی در زمینه‌های مختلف هستیم

همچنین سید احسان عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: آزمایشگاه ژنتیک و مرکز سرطان سینه استان را با همکاری جهاد دانشگاهی می‌توانیم تکمیل و راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: کارخانه سموم و آنتی بیوتیک‌های گیاه پایه، آزمایشگاه ژنتیک، مرکز سرطان سینه زنان و مرکز عسل از اولویت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد هستند که جهاددانشگاهی در جهت پر کردن این خلاءها اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

عسکری اظهار کرد: سیاست‌گذاری جهاددانشگاهی متناسب با ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است که نیازمند کمک به همکاری می‌باشد. آماده همکاری با جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف هستیم.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست مصوب شد که طرح‌های ارخانه تولید سموم و آنتی بیوتیک‌های گیاهی، آزمایشگاه ژنتیک، مرکز سرطان و مرکز عسل جهاددانشگاهی استان که کهگیلویه و بویراحمد با کمک‌های ۷۵ درصدی جهاددانشگاهی کشور و ۲۵ درصدی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تکمیل و راه‌اندازی شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا