نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برگزاری اردوی دانشجویی طرح ملی «فنّ فَرهنگ» در شیراز

به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان فارس، اردوی دانشجویی اولین دوره طرح ملی «فنّ فَرهنگ» در شیراز برگزار شد.

به گزارش سینا پرس فارس، به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان فارس، اردوی دانشجویی اولین دوره طرح ملی «فنّ فَرهنگ» به منظور تببین پیشرفت های علمی صنعتی و فرهنگی کشور و تعامل و ارتباط نزدیک میان دانشجویان با مراکز فناورانه علمی صنعتی کشور در شیراز برگزار شد.

در این اردو جمعی از دانشجویان رشته مدیریت موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی زند شیراز از شرکت های صنایع غذایی شهرک صنعتی بزرگ شیراز بازدید کردند.

در این بازدید دانشجویان رشته مدیریت موسسه زند شیراز از شرکت های صنعتی غذایی شیراز دینا “تولید نوشابه های گازدار پپسی، سون آپ، میراندا و آب معدنی، ماءالشعیر، آب های طعم دار” ، مینو فارس “تولید قند مایع خرما، کنسانتره و شیره خرما، خمیر خرما، شربت عرقیات بر پایه قند مایع خرما، شهد عسلی خرما، سرکه بالزامیک خرما، سرکه خرما،سرکه سیب، سس سالاد بر پایه شیره خرما، پودر هسته خرما، ارده شیره خرما، شیره توت و خرمای ممتاز، اسنک (پفک نمکی) و پاپ کرن”، گل پونه شیراز کهن “کشت، تولید و فراوری، توزیع و فروش انواع سبزیجات، صیفی جات و غذای نیم آماده” بازدید و از نزدیک با خط تولید و شیوه آماده سازی محصولات با حضور کارشناسان شرکت های مذکور آشنا شدند.

در این اردوی دانشجویی هدی شیرازی دکتری تخصصی مهندسی صنایع- گرایش بهینه سازی سیستم ها به عنوان استاد راهنمای این اردو افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۳ در زمینه اهمیت تولید داخلی و ملی و همچنین شعار سال ۴۰۳ که جهش تولید با مشارکت مردم می باشد، مساله ارتباط صنعت با دانشگاه در جهت پیشبرد اهداف تولید و صنعت بیش از پیش حائز اهمیت می باشد.

او افزود: از ابتدائی ترین اقدامات در این زمینه می توان به بازدیدهای علمی دانشجویان به همراه اساتید به صورت اثربخش اشاره کرد.

شیرازی ادامه داد: چنانچه ما بتوانیم از این طریق شناخت و درک مناسبی در خصوص چالش ها و مشکلات صنعتی در بین دانشجویان ایجاد کنیم، میتوانیم امید به رفع بخشی از این مشکلات داشته باشیم.

او اضافه کرد: همواره معتقدم که باید شرایط حضور دانشجویان رشته های صنعتی در صنعت نیز همانند دانشجویان رشته های پزشکی که در سال های آخر تحصیل به صورت کاربردی، عملیاتی و تمام وقت در مراکز درمانی حضور دارند فراهم گردد.

شیرازی خاطر نشان کرد: بر همین اساس نباید از نقش ارتباط استراتژیک و نظام مند با صنعت و به صورت ویژه بازدید های صنعتی برای این دانشجویان و دانشگاهیان غافل گردید.

او در خاتمه اظهار داشت: امید است که از طریق اینگونه بازدید های علمی دانشجویان با چرخه های صنعتی، روابط و نحوه کارکرد در تمامی بخش های صنعت آشنا شوند و بتواند شروعی برای ایده های نوآورانه در جهت پیشرفت اهداف صنعت و تولید ملی ایجاد گردد.

بنابراین گزارش، سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان فارس در صورت همکاری بیشتر نهادهای علمی، صنعتی و فناور، دانشگاه‌های استان و دستگاه‌های اجرایی آمادگی برگزاری اردوهای تخصصی علمی بیشتری را داراست.

طرح ملی فن فرهنگ با هدف تببین پیشرفت های علمی صنعتی و فرهنگی کشور و تعامل و ارتباط نزدیک میان دانشجویان با مراکز فناورانه علمی صنعتی کشور، برای اولین بار در سطح جهادهای دانشگاهی کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

خروج از نسخه موبایل