پیوند دانش‌بنیان‌های هوشمندسازی با نیازهای اولویت‌دار صنعت غذا و کشاورزی

با برگزاری نشست تخصصی هوشمندسازی کشاورزی و غذا، زمینه‌های برای پیوند میان نیازهای اولویت‌دار این حوزه با توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از این تعامل فراهم شد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، پیرو نخستین نشست تخصصی شرکت های فناور و دانش بنیان حوزه هوشمندسازی در رویداد برترین های دانش بنیان بخش کشاورزی سال گذشته، دومین نشست تخصصی با هدف پیگیری مصوبات برگزار شد.

در ابتدای این نشست، ضمن مروری بر مصوبات نشست قبلی، تبیین فلسفه نشست دوم صورت گرفت. در ادامه نشست نیز نیازها و اولویت های به روز شده وزارت جهاد کشاورزی در حوزه هوشمندسازی ارائه شد.

آهنی، رییس مرکز فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مهم‌ترین نیازهای اولویت‌دار وزارت جهاد کشاورزی به حمایت‌های این وزارتخانه از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت و ادامه داد: حمایت های مختلف از فعالیت شرکت های دانش بنیان و فناور در حوزه هوشمندسازی کشاورزی در قالب تسهیلات پنج درصد، در اختیار گذاشتن فضای آزمایشگاهی و فیزیکی با هدف ارزیابی منطقه ای، اجرای پایلوت، پوشش بیمه‌ای و کاهش ریسک برای استفاده بهره برداران و همچنین معرفی به کشاورزان پیشرو از جمله حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

در ادامه، هر یک از شرکت‌ها، دیدگاه، محصولات و نیازهای خود را با توجه به دستور نشست تشریح کردند و به بیان اولویت‌ها پرداختند.

مقرر شد نیازهای اطلاعاتی شرکت ها طی مکاتبه‌ای به ستاد اعلام شود تا با تجمیع موارد از وزارت جهاد کشاورزی درخواست شود. همچنین فهرست به روز شده ای از اولویت های اصلی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه هوشمند سازی به ستاد منعکس شود تا با برگزاری فراخوان خدمات و محصولات شرکت‌های مربوطه مورد استفاده و حمایت قرار بگیرد.

این نشست با حضور قائم مقام ستاد، صادق توسلی زاده، رئیس مرکز راهبری ستادهای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، رییس مرکز فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی، رییس مرکز اطلاع‌رسانی و فناوری اطلاعات سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مدیران شرکت های پیشرو در این حوزه برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا