آئین‌نامه دانشجویان اشتغال‌آفرین در حال نهایی شدن است

سرپرست معاونت امور دانشجویان داخل گفت: بر اساس آئین‌نامه دانشجویان اشتغال‌آفرین، از دانشجویانی که دارای مهارت‌هایی بوده که منجر به اشتغال‌آفرینی برای سایر دانشجویان می‌شوند، تجلیل می شود.

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از  سازمان امور دانشجویان، ابراهیم نعیمی گفت: دومین نشست دبیران شورای هماهنگی معاونان دانشجویی مناطق ده‌گانه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‌ عالی کشور به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است.

سرپرست معاونت امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان افزود: هدف از راه‌اندازی دبیرخانه مناطق معاونت‌های دانشجویی، هم‌اندیشی و تعامل هدفمند در ارتباط با نظام مسائل معاونت‌های دانشجویی دانشگاه‌های کشور و استفاده از تجارب ارزشمند همکاران دانشگاه‌ها و مناطق در خصوص شناسایی، برنامه‌ریزی و حل و فصل این نظام مسائل است.

سرپرست معاونت‌ امور دانشجویان داخل تصریح کرد: در ابتدای این نشست شاخص‌های ارزیابی مدیران دانشجویی در ابعاد مختلف شامل: حوزه سراهای دانشجویی، تغذیه، مسائل صنفی رفاهی و سایر امور مرتبط و نیز ساختار و نیروها و ارتقای کارشناسان را مورد بررسی قرار دادیم و ان شاء‌الله در هفتاد و چهارمین نشست معاونان دانشجویی که به میزبانی دانشگاه یاسوج برگزار خواهد شد برای اخذ تصمیم نهایی و ابلاغ، ارائه خواهد شد تا در سال آینده بتوانیم رتبه‌بندی دقیقی را نسبت به عملکرد مدیریت‌های امور دانشجویی دانشگاه‌های کشور داشته باشیم.

نعیمی در خصوص آئین‌نامه دانشجویان اشتغال‌آفرین، اظهار کرد: بسیاری از دانشجویانی که در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند داری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای هستند که علاوه بر خوداشتغالی، امکان آموزش به دیگران و نیز انتقال این مهارت‌ها به سایر دانشجویان را دارند و از آنجایی که این موضوع مغفول مانده بود سازمان امور دانشجویان تصمیم گرفت تا این دانشجویان دارای مهارت‌های ارزشمند را مورد توجه قرار داده و در جشنواره‌ای از برترین‌های این دانشجویان تقدیر به عمل آورد.

وی اظهار کرد: موضوع مورد بررسی دیگر در این نشست چالش‌های دانشجویان برای ثبت‌نام در المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی و ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها در خصوص این موضوع بود که در نتیجه دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم کشاورزی ساری به عنوان دانشگاه‌هایی که بیشترین ثبت‌نام را انجام داده‌اند تجربیات خود را به دیگران انتقال دادند تا معاونان سایر دانشگاه‌ها بتوانند در بخش دانشگاهی این المپیاد که ثبت‌نام آن در شهریورماه هم امتداد خواهد داشت از این تجربیات استفاده کرده و مرحله دانشگاهی را تا پایان مهرماه با حضور حداکثری دانشجویان به انجام برسانند.

سرپرست معاونت امور دانشجویان داخل اظهار کرد: آئین‌نامه دانشجویان سرآمد و سامانه مختص به آن و همچنین سرفصل‌ها برای نشست آینده معاونان دانشجویی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نعیمی افزود: مهم‌ترین مساله‌ و دغدغه معاونین دانشجویی، موضوع تغذیه دانشجویان و نحوه پشتیبانی مالی از آن و نحوه ارائه خدمات به دانشجویان خارج از سنوات مجاز نیز در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان‌ اینکه آئین‌نامه اسکان دانشجویان در سراهای دانشجویی در نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت؛ اظهار کرد: اسکان دانشجویان در سراهای دانشجویی الزامات و شرایط ویژه‌ای دارد که با هم‌فکری شورای هماهنگی معاونان دانشگاه‌ها بحث و بررسی و نهایی خواهد شد.

سرپرست معاونت امور دانشجویان داخل گفت: همه این موارد به عنوان مقدمه‌ای برای برگزاری هفتاد و چهارمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور است تا بتوانیم پس از برگزاری آن نشست، خروجی‌های روشن و عملیاتی را برای اقدام در طول سال تحصیلی آینده در دانشگاه‌ها داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا