آغاز دوباره در مریخ

این ماموریت جدید، پنجمین تکرار چنین شبیه‌سازی‌ای در هاوایی است که به همراه ماوریت ششم که در 2018 شروع می‌شود، توسط ناسا حمایت مالی شده‌اند.

در هشت ماه آینده اعضای این ماموریت اقدام به شبیه سازی ماموریت روی سطحی شبیه مریخ می‌کنند. این شبیه‌سازی شامل تاخیر 20دقیقه‌ای در ارتباطات است که در یک ارتباط واقعی بین زمین و مریخ رخ خواهد داد. .همچنین اعضا در این ماموریت محدودیت‌هایی برای برقراری ارتباط با جهان خارج دارند. در ماموریت‌های قبلی آب هر شش هفته به اعضا تحویل می‌شد و مایحتاج هر چند ماه به روز می‌شدند.

همچنین اعضا مجبور به رعایت کردن قوانین بسیار زیاد و سخت‌گیرانه زندگی در فضا خواهند بود. ماموریت روزانه آن‌ها شامل خوردن غذا با برنامه ثابت غذایی، اجرای تحقیقات علمی، انجام دادن تمرین‌های روزانه، محافظت و نگهداری از تجهیزات و رسیدگی به حساب و کتاب مواد غدایی، انرژی و آب خواهد بود. آن‌ها همچنین باید برای خرج از گنبد لباس فضایی به تن کنند.

اعضای تیم می‌گویند، قله مونالوا در هوایی محیط بسیار خوبی برای این شبیه‌سازی فضایی ایجاد می‌‌کند. «کیم بینستد» محقق و استاد دانشگاه هاوایی می‌گوید:« اینجا بهترین جا برای این شبیه‌سازی است، چون همان‌طور که دیده می‌شود بسیار شبیه سطح مریخ است و هم محققان دانشگاه هاوایی تجربیات خوبی در این زمینه دارند». ماموریت چهارم در این منطقه یک سال قبل بعد از یکسال پایان یافت. نمونه‌های دیگر این تحقیقات شامل ماوریت مارس 500 آژانس فضایی اروپا و مجتمع تحقیقاتی کنکوردیا در قطب جنوب است.

برحسب تصادف فضانورد ناسا « اسکات کلی» و همین‌طور فضانورد روس « میخائیل کورینکو» یک مامورین یک‌ساله را در فضا در بهار سال قبل به پایان رساندند و به جمع تعداد اندک فضانوردانی پیوستند که بیشتر از 300 روز در فضا مانده‌اند. یک ماموریت نرمال در ایستگاه فضایی بین‌المللی حدو 5 یا شش ماه طول می‌کشد.

هدف از اجرای شبیه‌سازی‌های مثل شبیه سازی مارس 500 یا شبیه‌سازی هاوایی بررسی مشکلات احتمالی، محدودیت‌ها و حتی مسائل روحی و روانی در سفر احتمالی به مریخ است. به صورت موازی ناسا در حال حاضر مشغول اجرای یک تحقیق دیگر برای ارزیابی اثرات حضور در فضا برای طولانی مدت است. خارج از میدان مغناطیسی زمین و در طی یک سفر به مریخ فضا نوردان در معرض میزان زیادی از تشعشعات فضایی قرار می‌گیرند و در صورتی که مشخص شود این تشعشعات مضرند باید برای پرهیز از آن‌ها اقدامی صورت گیرد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا