نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

همکاری روسیه و غرب در ایستگاه بین المللی فضایی

ارکادی دورکاویچ (Arkady Dvorkovich) معاون نخست وزیر روسیه در افتتاحیه کنفرانس پژوهش های علمی و آزمایش های فضایی ایستگاه فضایی بین المللی  ISS (International Space Station) اعلام کر د: دولت روسیه با وجود تنش های سیاسی فعلی در پروژه ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) با غرب همکاری و مشارکت خواهد داشت .

دورکاویچ در این رابطع اظهار داشت : در طول دوره جنگ سرد  و جغرافیای سیاسی نا آرام ، مشارکت با هر دو همکاران اروپایی و امریکایی ادامه دارد . هر کس اهمیت چنین کار و چنین همکاری را با وجود تنش ها و فرآیند های سیاسی کوتاه مدت در جهان ، درک می کند .

روسیه حمایت خود را در کارهای فضایی در ایستگاه فضایی بین المللی افزایش خواهد داد و معاون نخست وزیر روسیه در این رابطه در این کنفرانس اعلام کرد :  ما برای قطع همکاری نه ولی برای افزایش منابع کاری و چنین همکاری هایی تلاش می کنیم .

او در ادامه به این مساله اشاره کرد که تحقیقات علمی و آزمایش های مختلف در ایستگاه فضایی بین المللی نه تنها برای تحقیقات اساسی  فضایی بلکه همچنین برای کاربرد عملی به عنوان نمونه در مساله پزشکی مفید خواهد بود.  

دورکاویچ در سخنان خود تاکید کرد : علاوه بر این ، کار در ایستگاه فضایی بین المللی به آماده سازی برای سفرهای بین سیاره ای در آینده نیز کمک خواهد کرد.

دنیس لیسکوف (Denis Lyskov) معاون رئیس Roscosmos خاطر نشان کرد که آژانس فضایی فدرال ، افزایش عملیات ایستگاه فضایی بین المللی را پیشنهاد کرده است. او در ادامه تاکید می کند : این یک پروژه منحصر به فرد است و ما معتقدیم که فرصت و منابع آن تمام نشده اند . ما می توانیم تحقیقات و آزمایش های بیشتری را در این ایستگاه انجام دهیم .

اولین کنفرانس تحقیقات و آزمایش های فضایی ایستگاه فضایی بین المللی ISS (International Space Station) هشت سال پیش انجام شد ، لیسکوف یادآوری کرد : تصمیم گرفته شده که برگزاری چنین رویدادهایی در مسکو هر ساله صورت گیرد و ادامه داشته باشد .

منبع
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل