نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دانشگاه باید بر فضای جامعه اثر بگذارد

فرماندار همدان گفت: دانشگاه باید بر فضای جامعه اثر بگذارد و راهبری و اثرگذاری داشته باشد، مباحثه، مناظره و مفاهمه بسیار بر فضای جامعه تاثیر می گذارد.

مسلم مخفی در جلسه تجلیل از دانشجویان شرکت کننده در دوازدهمین دوره مسابقه ملی مناظره اظهار کرد: مقوله گفتگو، جدال احسن و مفاهمه در قرآن کریم بسیار مورد توجه است‌.

وی با بیان اینکه در بستر مناظره و بحث منطقی شرایط برای شناخت دقیق و انتخاب فراهم می‌شود، گفت: توجه به این مسئله یک ضرورت است.

مخفی با بیان اینکه دانشگاه باید مرجعیت علمی خود را حفظ کند و راهنمای جامعه باشد، افزود: باید دانشگاه به سمتی حرکت کند که پاسخگوی نیاز روز جامعه در حوزه مسائل سیاسی اقتصادی و اجتماعی باشد.

فرماندار همدان با اشاره به انتخابات پیش رو یادآور شد: در انتخابات اصل اول و مهم مشارکت مردم است چرا که انقلاب اسلامی برگرفته از آموزه‌های اسلامی، مردم محور است.

مخفی تصریح کرد: برای انتخابات همه منتظر هستند تا در مناظره کاندیدای مورد نظر خود را پیدا کنند، در جامعه و پس از شهادت آقای رئیسی که با اخلاق با تخریب کنندگان برخورد کرده و سکوت کرده و جواب نداد، تخریب دیگر جواب نمی دهد و خروج از دایره اخلاق و ضربتی عمل کردن دیگر جوابگو نیست.

وی در پایان سخنان خود از جهاد دانشگاهی به سبب برگزاری مسابقات مناظره قدردانی کرد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی همدان نیز گفت: این نهاد مبدع اجرای مسابقه مناظره در کشور بوده و تا کنون 12 دوره برگزار شده و هر دوره بهتر از دوره قبل بوده است.

فاطمه عزیزی هرمز افزود: در این دوره از مسابقات 26 تیم از همدان شرکت داشتند که در نهایت 2 تیم به بخش کشوری راه یافتند.

وی اضافه کرد: در مجموع 900 تیم در دوازدهمین دوره مسابقه ملی مناظره در استان‌های کشور به مسابقه پرداختند که در نهایت 64 تیم به مرحله کشوری راه یافتند.

وی خاطرنشان کرد: تیم طلوع از همدان در بین این تیم‌ها به مقام دوم دست یافت و تیم رهیافت در بین 16 تیم برتر مسابقات قرار گرفت.

در این جلسه از دانشجویان شرکت کننده در مسابقات تقدیر به عمل آمد.

خروج از نسخه موبایل