آغاز دوره تربیت دبیر نظام پیشنهادها ویژه اعضای جهاددانشگاهی

در راستای پیاده سازی و استقرار نظام پیشنهادها در جهاددانشگاهی، دوره تربیت دبیر نظام پیشنهادها ویژه اعضای این نهاد، توسط معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع به مدت ۳ روز برگزار می‌شود.

به گزارش سینا از روابط‌عمومی جهاددانشگاهی، مراسم افتتاحیه دوره تربیت دبیر نظام پیشنهادها ویژه اعضای جهاددانشگاهی، صبح دوشنبه ۲۱ خردادماه با حضور سیدرضی آقاسیدی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع، دکتر تیمور مرجانی مدیر کل تعالی سرمایه انسانی و توسعه رفاه و دکتر جمال رحیمیان رییس سازمان جهاددانشگاهی تهران در این سازمان برگزار شد.
سیدرضی آقاسیدی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی با اشاره به ماهیت تشکیل این نهاد گفت: جهاددانشگاهی از زمان تشکیل با اهداف و کارکردهای متفاوتی نسبت به سایر نهادهای مشابه شروع به کار کرده و در درون خود ساختارهای دانشگاهی، پژوهشی، پارک علم و فناوری و … را دارد.
آقاسیدی با تاکید براینکه با توجه به مقتضیات زمان نیازمند تغییر و تحول در کار هستیم، ادامه داد: برای تحقق این تحول باید برگردیم به اصالت جهادیمان که آن هم با نظام سازی انجام می‌شود.
وی با اشاره به سابقه ۲۰ ساله جهاددانشگاهی در حوزه نظام پیشنهادها و اجرای آن در دستگاها و سازمان‌های مختلف ادامه داد: اجرای نظام پیشنهادها یکی از زیر شبکه‌ها برای ایجاد یک پلتفرم دانش بنیان انقلاب اسلامی توسط جهاددانشگاهی است.
معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی در ادامه به نظام استعدادیابی، جذب نیرو و نظام جبران خدمات جهادگران اشاره کرد و گفت: شیوه جذب نیرو در این نهاد با سازمان‌های دیگر متفاوت است و نمی‌توانیم همانند آنها با آزمون نیرو جذب کنیم.
وی با بیان اینکه رویکرد جدید معاونت آن است تا کمک کند اعضا حضور موثری در جهاددانشگاهی داشته باشند و وفاداری سازمانی را احیا کنیم، ادامه داد: ما در جهاددانشگاهی چیزی به معنای بازنشستگی نداریم.
وی در ادامه از نظام پیشنهادها به عنوان یک درگاه دو طرفه نام برد که هم نظرات شنیده می‌شود و هم به آن عمل می‌شود و جبران خدمات نیز در آن در نظر گرفته شده است تا جهاددانشگاهی را به محیط مطلوب زیستن تبدیل کنیم.
وی همچنین به طرح تعالی سرمایه انسانی معراج نیز اشاره و عنوان کرد: البته باید مراقب کنیم این طرح به مدرک گرایی تبدیل نشود.
در ادامه دکتر تیمورمرجانی مدیرکل تعالی سرمایه انسانی و توسعه رفاه جهاددانشگاهی در این نشست به بیان نکاتی در رابطه با اهمیت و ضرورت نظام پیشنهادها پرداخت و گفت: فکر و ایده جدیدی که منجر به ایجا یک تغییر مثبت، بهبود روش، افزایش کیفیت و تولید، کاهش هزینه ها و یا بالا بردن روحیه کارکنان و … گردد پیشنهاد تلقی می شود.
وی در رابطه با نظام پیشنهادها و اهداف استقرار آن بیان کرد: نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها یک ابزار مدیریتی است که هدفش استفاده بهینه از قدرت تفکر و خلاقیت انسان ها برای تحقق کامل تر اهداف سازمان و مدیریت است.
مدیرکل تعالی سرمایه انسانی و توسعه رفاه جهاددانشگاهی تصریح کرد: در نظام پیشنهادها به دنبال برقراری ارتباط با سایر زیرنظام های فناوری مدیریتی شامل مدیریت عملکرد، رتبه بندی مشاغل، طرح معراج، تعالی سرمایه انسانی و … هستیم.
دکتر مرجانی بیان کرد: برگزاری دوره تربیت ارزیاب مدل تعالی و برگزاری جشنواره داخلی نظام پیشنهادها در سال آینده از برنامه های دبیرخانه نظام پیشنهادها است.

گفتنی است، این دوره سه روزه در راستای سیاست های سازمان و با هدف پیاده سازی و استقرار نظام پیشنهادها در جهاددانشگاهی طراحی و برنامه ریزی شده است و اعضا بعد از اتمام موفقیت آمیز دوره، به عنوان دبیر اجرایی نظام پیشنهادهای واحدهای خود منصوب می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا