برنامه روسیه برای انجام 250 آزمایش جدید در فضا

روز گذشته ولادیمیر سولویوف (Vladimir Solovyov) مدیر بخش ماموریت ایستگاه فضایی بین المللی ISS روسیه در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد : روسیه در نظر دارد تا انجام 250 آزمایش مختلف علمی در ایستگاه فضایی بین المللی ISS (International Space Station) را اداره کند .

سولویوف در یک کنفرانس علمی در مسکو اظهار داشت : برنامه بلند مدت ما شامل ، 255 آزمایش در درجات مختلف بوده که در مرحله آمادگی 182 آزمایش در ایستگاه فضایی بین المللی انجام خواهد گرفت و 73 آزمایش تکمیل شده است .

مدیر بخش ماموریت های ویژه ایستگاه بین المللی فضائی  روسیه در ادامه افزود : 221 عدد از این آزمایش ها که در مرحله اجرا در بخش ایستگاه فضایی بین المللی ISS روسیه در دوره سال های 2000 تا 2015 با مشارکت دیگر کشورهای خارجی اجرا شده و یا در حال انجام قرار دارد .

بر اساس گزارش مدیر پرواز  ایستگاه بین المللی فضائی روسیه از زمان ایجاد این ایستگاه فضایی ، بیش از 150 راهپیمایی فضایی در آن انجام شده است . سهم تعمیرات در حجم کلی راهپیمایی های معمولی فضایی  10 تا 20 در صد بوده و سایر راهپیمایی های فضایی برای نصب و راه اندازی تجهیزات تحقیق و آزمایش های علمی 80 در صد را در بر گرفته است .

ولادیمیر سولویوف در ادامه می گوید : در حال حاضر 59 آزمایش در زمینه فن آوری اکتشافات فضایی ، 24 آزمایش در زمینه فرآیندهای فیزیکی و شیمیایی در فضا ، 57 آزمایش در زمینه زمین و تحقیقات فضایی ، 46 آزمایش در زمینه مطالعات ارگانیسم انسان در شرایط بی وزنی ، 51 آزمایش در زمینه زیست شناسی فضا و بیوتکنولوژی و 18 آزمایش در زمینه آموزش و اکتشافات فضایی عمومی تکمیل شده و یا در مرحله اجرا قرار دارند .