اجرای پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری؛ کلید درآمدزایی پایدار

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز، اجرای پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری را مهم‌ترین راه کسب درآمدهای پایدار عنوان کرد.

علیرضا اسکندری امروز، ۲۰ خردادماه در نشست مشترک سازمان سرمایه‌گذاری با شهرداران مناطق، معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری شیراز، با تأکید بر ضرورت توجه جدی‌تر و همگانی به موضوع سرمایه‌گذار، گفت: تشکیل و راه‌اندازی اتاق ویژه سرمایه‌گذاری در شهرداری‌های مناطق و حضور و بازدیدهای هفتگی مجموعه شورا، نشان از توجه و عزم جدی مدیریت شهری در رونق سرمایه‌گذاری دارد.

او افزود: امروز عمده دغدغه شهرداری‌های مناطق موضوع درآمد است؛ حال‌آنکه اجرای پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری مهم‌ترین راه کسب درآمدهای پایدار است.

اسکندری اضافه کرد: بسیاری از پروژه‌های بزرگ شهر شیراز که امروز مورد استقبال شهروندان هم قرارگرفته است، با مشارکت سرمایه‌گذار و مجموعه شهرداری ساخته‌شده است و این نشان می‌دهد شیراز ظرفیت مناسبی برای حضور سرمایه‌گذار و اجرای پروژه‌های کلان دارد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه جدی‌تر و همگانی به موضوع سرمایه‌گذار، گفت: تشکیل و راه‌اندازی اتاق ویژه سرمایه‌گذاری در شهرداری‌های مناطق و حضور و بازدیدهای هفتگی مجموعه شورا، نشان از توجه و عزم جدی مدیریت شهری در رونق سرمایه‌گذاری دارد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز نیز در این نشست گفت: امروز مهم‌ترین راه درآمد شهرداری‌ها جذب سرمایه‌گذار است. با توجه به شرایط اقتصادی و کاهش ساخت‌وسازها، تنها راه برون‌رفت شهرداری از مشکلات مالی و تداوم اجرای پروژه‌های شهری، جذب سرمایه‌گذار و اجرای پروژه‌های مشارکتی است.

حمیدرضا اسماعیلی تأکید کرد: در هر منطقه باید اتاق ویژه سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شود و بهترین و خبره‌ترین و مسئول‌ترین کارشناس هر منطقه، مسائل سرمایه‌گذاری را پیگیری کند.

وی افزود: ظرف دو سال گذشته قراردادهای خوبی منعقدشده است، شهربازی‌های باغ جنت، پارک آزادی و بوستان مادر، پروژه آسمان، پروژه عرفان، پروژه آکواریوم همه از پروژه‌های مشارکتی است که از سال ۱۴۰۱ تا به امروز در شهر شیراز آغازشده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: فرآیند سرمایه‌گذاری نباید دچار بروکراسی‌های اداری شود بلکه باید به شکلی آن‌ها را پیش‌بریم که سرمایه‌گذار از مشارکت با شهرداری راضی و خرسند باشد و تمایل به همکاری‌های آتی داشته باشد.

اسماعیلی با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی اراضی سطح شهر، اظهار داشت: اراضی بسیاری در سطح شهر وجود دارد که مستعد اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری است و با توجه به پراکندگی این املاک، پیگیری و مشارکت در ساخت آن‌ها، توزیع مناسب فرصت‌های سرمایه‌گذاری و پروژه‌های جذاب در تمام نقاط شهر را به دنبال دارد.

وی حضور دائم و پیگیری جدی مدیران پروژه‌ها و تلاش برای رفع مشکلات و موانع موجود درروند اجرای پروژه‌ها را عامل اثرگذار در انگیزه سرمایه‌گذاران برشمرد.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز نیز در این جلسه با تأکید بر نقش جذب سرمایه‌گذار در کسب درآمدهای پایدار و حرکت به‌سوی توسعه پایدار شهری گفت: در شرایط فعلی که دیگر روش‌های سنتی جوابگوی هزینه‌های عمرانی، خدماتی و جاری شهرداری‌ها نیست، کسب درآمدهای پایدار از طریق مشارکت و سرمایه‌گذاری تنها راه نجات شهرداری‌ها در آینده خواهد بود.

هومان معصومی تأکید کرد: سازمان سرمایه‌گذاری به‌عنوان سازمان پیشرو در حوزه جذب سرمایه‌گذار، کسب درآمدهای پایدار و پیش‌بینی روش‌های نوین تأمین مالی، عزم خود را برای تقویت این زمینه جزم کرده است.

معصومی افزود: ارزش‌افزوده‌ای که از طریق پروژه‌های سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود، آینده تأمین مالی شهرداری را بیمه می‌کنند و این موضوع مستلزم ورود جدی حوزه‌های مختلف شهرداری به‌ویژه مناطق، نتیجه بهتری خواهد داد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، وی خاطرنشان کرد: نشست‌های تخصصی هفتگی با معاونت‌ها، شهرداری‌های مناطق و رؤسای سازمان‌ها در راستای بررسی دقیق جزئیات فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه‌های مختلف شهرداری و تدوین برنامه زمان‌بندی برای به نتیجه رساندن آن‌هاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا