بدهکاران عمر کوتاه تری دارند

در این پژوهش که با همکاری لورا ارگیز و اندرو فریدسن، اقتصاددانان دانشگاه کلرادو و ملینا پیتس، اقتصاددان فدرال رزرو انجام شد، پژوهشگران موفق به کشف ارتباط بین اعتبار بد و بدهی بالا با خطر بالاتر نرخ مرگ و میر فردی شدند.

برای درک بهتر ارتباط بین بدهی و نرخ مرگ و میر، تعادل اعتباری و داده های فدرال رزرو – اطلاعات مربوط به مسکن و رکود اقتصادی 2008 – مورد ارزیابی قرار گرفتند. این اطلاعات، یک نمونه گیری تصادفی از مصرف کنندگان آمریکایی شامل گزارش های اعتباری و رفاه اقتصادی فردی بود.

نتایج بدست آمده نشان داد، نرخ مرگ و میر افراد با اعتبار بهتر و مقادیر کمتر بدهی، پایین تر از افراد با میزان بدهی بالاتر است. براین اساس، با افزایش 100 امتیازی نمره اعتباری فرد، نرخ مرگ و میر تا 4 درصد کاهش پیدا می کند.

همچنین تأثیر بدهی بر نرخ مرگ و میر در کوتاه مدت، بیشتر از شوک آنی ناشی از بدهی است. به گفته ارگیز، شوک های اقتصاد کلان از جمله بحران اقتصادی جهانی (2008) تأثیر معکوسی بر سلامت افراد دارند. بدهی ناشی از بحران های مالی، تأثیرات ماندگارتری بر سلامت افراد می گذارند که می توانند به افزایش نرخ مرگ و میر منجر شوند.

هر سیاستی که بر رفاه مالی فرد تأثیرگذار است، سلامت فردی را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. سیاست های اقتصاد خرد و کلان در زمان رکود اقتصادی، از اهمیت قابل توجهی در جهت بهبود رفاه و سلامت افراد در کوتاه مدت و بهداشت عمومی در درازمدت برخوردار هستند.

نتایج این پژوهش توسط Federal Reserve Bank of Atlanta منتشر شد.  

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: Physorg

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا