رییس جهاددانشگاهی:
کاندیدای انتخابات حفظ حرمت‌ها و اخلاق را در رقابت اصل بدانند

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه کسی که می‌خواهد مسئولیت جایگاهی مثل ریاست جمهوری را بپذیرد باید خویشتندار باشد، گفت: کاندیداها اخلاق و حفظ حرمت‌ها را در رقابتها اصل بدانند.

به گزارش سینا از روابط‌عمومی جهاد دانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی، با اشاره به اهمیت رعایت اصول اخلاقی و اخلاق مداری از سوی کاندیداهای انتخابات در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری این موضوع را یکی از ویژگی‌های اصلی رئیس جمهور شهید دانست و اظهار داشت: رئیس جمهور فقید در زمینه خویشتنداری، خودسازی و حفظ حرمت دیگران برای همه نامزدهای انتخابات الگو است.

وی با اشاره به عکس‌العمل شهید رئیسی در مناظرات انتخاباتی سال 96 و 1400 در مقابل رقبا یادآور شد: مدل رفتاری ایشان را در مناظرات انتخاباتی سال 1396 و 1400 مقابل رقبا دیدیم. اینکه چقدر با حوصله، با ادب و خویشتنداری به انتقادات و گاها سخنان غیرمنصفانه سایر رقبا پاسخ دادند. اگرچه ایشان در سال 96 در ظاهر موفق نشد اما با حفظ اخلاق پیروز دائمی رقابت شدند.

رییس جهاد دانشگاهی اخلاق مداری شهید رئیسی را باعث عزت و سربلندی وی دانست و گفت: شخصیتی با این مدل خیرخواهی و خویشتنداری توفیق خدمت به مردم را نیز پیدا کرد و در شرایطی که کشورمان با مشکلات متعددی دست به گریبان بود اما با تدبیر و صداقت رئیس جمهور شهید از آن دوران عبور کردیم. اخلاق مداری ایشان مختص دوران رقابتهای انتخاباتی نبود و پس از حضورشان در جایگاه ریاست جمهوری هم دیدیم با منتقدان خود چگونه رفتار می‌کردند.

وی با بیان اینکه هر کسی که می‌خواهد در دولت جمهوری اسلامی مسئول شود و مسئولیتی بپذیرد باید اخلاق را به عنوان یک اصل مهم و اولیه مورد توجه قرار دهد، تاکید کرد: انقلاب ما اخلاقی، فرهنگی و اخلاق مدارانه بود. توصیه امام (ره) به مسئولین همواره تاکید بر تهذیب نفس بود اینکه اگر تهذیب نفس نکردید مسئولیتی را برعهده نگیرید. افرادی که وارد این میدان و عرصه شدند باید این مسئله را درک کنند و از شخصیتهایی مثل شهید رئیسی در میدان سیاست الگو بگیرند.

مسلمی نائینی با اشاره به نزدیک بودن رقابتهای انتخاباتی یادآور شد: همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که در رقابتهای انتخاباتی بین نامزدها، باید اخلاق حاکم باشد و از بدگویی کردن، تهمت زدن و لجن‌پراکنی کردن باید خودداری کرد. لذا در رقابتهای انتخاباتی اصل باید اخلاق و حفظ حرمت دیگران باشد.

وی در گفت وگو با تسنیم گفت: کسی که می‌خواهد مسئولیت جایگاهی مثل ریاست جمهوری را بپذیرد باید خویشتندار باشد و خودسازی کند. اصلی ترین مسئله در این رقابتها رعایت اخلاق است. قطعا رعایت این مسئله در انتخابات، مردم را به مشارکت ترغیب می کند و باعث پرشور بودن این رقابتها می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا