نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راه‌اندازی 2رشته جدید کارشناسی‌ ارشد با مشارکت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی با مشارکت و همکاری دانشگاه علم و فرهنگ موفق به اخذ دو رشته مهندسی داروسازی و فیتوشیمی در مقطع کارشناسی ارشد شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، دکتر رضا غفارزادگان، رییس این پژوهشکده بیان کرد: این پژوهشکده با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ و انجمن تولیدکنندگان داروهای طبیعی،  با تامین استانداردهای لازم از جمله اعضای هیات علمی مرتبط، موفق به اخذ مجوز راه اندازی دو  رشته مهندسی داروسازی و فیتوشیمی در مقطع کارشناسی ارشد شده است.

این عضو هیات علمی افزود: این همکاری سه جانبه که توسط بخش آموزش، پژوهش و صنعت شکل گرفته است در راستای کاربردی کردن علوم و برای اولین بار در نظام آموزش عالی کشور روی داده است.

غفارزادگان درخصوص گرایش داروسازی مهندسی شیمی اظهار کرد: این رشته با هدف به کار گیری علوم و فنون جدید مهندسی در طراحی دستگاهها, خطوط فرآیند و تولید مواد دارویی برنامه ریزی و ایجاد گردیده است. وی همچنین درخصوص رشته فیتو شیمی یا شیمی گیاهی عنوان کرد: این رشته شاخه ای از شیمی می باشد که به بررسی خواص شیمیایی و دارویی گیاهان مختلف می‌پردازد و نقش بسزایی نیز در پیشرفت صنعت داروسازی دارد.

همچنین یک متخصص فیتوشیمی (فیتوشیمیست) قادر است نسبت به استخراج، اندازه گیری و شناسایی ترکیبات موثره گیاهان دارویی در مقیاس آزمایشگاهی و صنعتی اقدام نموده و عضو مؤثری در گروه های تحقیقاتی، مراکز تحقیقاتی و شرکتهای داروسازی باشد.

غفارزادگان خاطرنشان کرد: بر اساس توافق انجام گرفته، دانشجویان برتر در این دو رشته که پرکاربردترین رشته در صنعت جهت اشتغال می باشند، به بخش صنعت معرفی خواهند گردید.

خروج از نسخه موبایل