نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کاهش ترک تحصیل، راهکاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه

سینا

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره امور تربیتی و مشاوره اداره کل آموزش و پرورش فارس یکی از عوامل ناهنجاری‌ها در جامعه را ترک تحصیل دانست و گفت: هر چقدر آمار بازماندگان از تحصیل در جامعه کاهش یابد، میزان آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

به گزارش سینا پرس فارس، حسین حسن‌پور امروز، 8 خردادماه در آئین تجلیل از چهل دانش‌آموز بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی بازگشته به تحصیل آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز اظهار کرد: حمایت از دانش‌آموزان با هدف انسداد مبادی بی‌سوادی کودکان بازمانده از تحصیل از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش است.

حسن‌پور گفت: یکی ازعوامل ناهنجاری‌ها در جامعه، ترک تحصیل است و هر چقدر آمار بازماندگان از تحصیل در جامعه کاهش یابد میزان آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه هر چند مشکلات اجتماعی و خانوادگی از عوامل اصلی ترک تحصیل دانش‌آموزان است، افزود: اما در برخی موارد نداشتن بضاعت مالی، عامل ترک تحصیل دانش‌آموزی است.

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره امور تربیتی و مشاوره اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس قانون، هیچ یک از والدین حق محروم کردن فرزندانشان از تحصیل را ندارند.

حسن‌پور با بیان اینکه هر چقدر سطح سواد عمومی افراد ارتقا یابد، عزت‌نفس آنها تقویت می‌شود، عنوان کرد: حضور فیزیکی دانش‌آموز در مدرسه و دربین همسالان به تقویت هویت ملی و مذهبی، ارتقای عزت‌نفس و رشد اجتماعی آنها کمک می‌کند.

مهارت‌آموزی بیش از ۶۲۰ نفر از بازماندگان از تحصیل

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز نیز در این مراسم از مهارت‌آموزی بیش از ۶۲۰ نفر از بازماندگان از تحصیل در سال تحصیلی گذشته در این ناحیه خبر داد و گفت: البته تعدادی از آنها اولیای دانش‌آموزان بودند که به همراه فرزندشان در این دوره‌ها مشارکت داشتند.

سید عبدالصمد موسوی افزود: در سال جاری نیز تاکنون ۱۸۵ دانش‌آموز باز‌مانده از تحصیل در دوره‌های مهارت‌آموزی حضور داشتند که همه آنها دانش‌آموز بوده اند.

موسوی با بیان این‌که دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در پایان مدرک دیپلم دریافت می‌کنند، گفت: دوره‌های مهارت‌آموزی ویژه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل با همکاری جهاد کشاورزی استان، اداره کل فنی حرفه‌ای فارس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشته‌های مختلف از جمله هنری، گرافیک صنعتی و کشاورزی برگزار می‌شود.

خروج از نسخه موبایل