نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بانک های اطلاعات ژنتیکی و آرشیوهای میکروبی باید توسعه یابد

دکتر کیوان تدین با اشاره به اولویت های تحقیقاتی این موسسه اظهار داشت: تولید واکسن های جدید بر علیه بیماری های باکتریایی، ویروسی، قارچی و انگلی دام، طیور و آبزیان از جمله مهمترین برنامه های معاونت تحقیقات و فناوری موسسه رازی محسوب می شود.
وی با اشاره به اهمیت موضوع تحقیقات در این موسسه، افزود: تکنولوژی تولید واکسن های نوترکیب مصارف دام، طیور و آبزیان و نیز تولید و توسعه کیت های تشخیصی بیماری های عفونی آنان از دیگر مواردی است که در دستور کار این معاونت قرار دارد.
معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی اپیدمیولوژی بیماری های عفونی دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل و همچنین تحقیق در زمینه بیماری های مشترک بین انسان و دام و بیماری های نوپدید و بازپدید را از دیگر اولویت های این مجموعه عنوان کرد و گفت: در همین راستا بانک های اطلاعات ژنتیکی و آرشیوهای میکروبی عامل بیماری های عفونی نیز باید تکمیل و توسعه یابد.
دکتر تدین با تاکید بر لزوم تحقیق در زمینه بیماری های عفونی حیات وحش ایران، خاطرنشان کرد: تاثیر عوامل آب و هوایی و خشکسالی بر پراکندگی جغرافیایی جانوران سمی و اهمیت آن بر بهداشت انسان و دام نیز بر اساس همین اولویت ها، بررسی خواهد شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل