رسیدن به مرجعیت علمی در گرو افزایش جذب دانشجویان بین الملل

رییس سازمان امور دانشجویان از همراهی و هم‌افزایی با معاونت علمی در جهت کسب مرجعیت علمی و توسعه فعالیت‌های فناورانه در عرصه بین‌الملل گفت.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، هاشم داداش‌پور در ششمین نشست سالیانه رایزنان علمی بیان کرد: بخشی از فعالیت‌های سازمان امور دانشجویان در حوزه جذب دانشجویان بین‌الملل در راستای نیل به مرجعیت علمی، مکمل اهداف و سیاست‌هایی است که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: دانشجویان بین الملل بهترین سفیرانی هستند که می‌توانند علاوه بر تبیین اهداف انقلاب اسلامی و ظرفیت‌های فرهنگی ایران در کشور، خود عامل شرکتهای دانش بنیان در صدور محصولات این شرکت ها باشند.

داداش پور، رفع مشکلات اساسی در مسیر جذب دانشجویان بین الملل را بسیار ضروری خواند و بیان داشت: اگر بتوانیم با همکاری سازمان ها و نهادهای ذیربط دو موضوع اشتغال پاره وقت دانشجویان و دیگری اقامت به طول تحصیل و سهولت در ورود و خروج دانشجویان بین‌المللی را رفع کنیم، شاهد افزایش جذب دانشجویان بین الملل در افق برنامه هفتم توسعه خواهیم بود و این رخداد تراز دانشگاه های ایران را در سطح بین المللی ارتقا خواهد بخشید و تعاملات علمی که امروزه بهترین شیوه دیپلماسی محسوب می‌شود افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در صورت رفع دو مشکل فوق و اشتغال پاره وقت این دانشجویان در شرکت‌های دانش‌بنیان، علاوه بر هم افزایی در تولید محصولات، موجب افزایش صادرات و ارز آوری برای کشور خواهد شد.

داداش پور به سیاست سازمان امور دانشجویان در ایجاد امتداد جغرافیایی برای دیپلماسی علمی اشاره کرد و گفت: با نگاه گسترش دیپلماسی علمی و افزایش اقتدار ملی در عرصه های بین المللی در دولت سیزدهم، اقدام به راه اندازی مؤسسات جذب، نسبت به راه اندازی موسسات جذب دانشجو اقدام کردیم و طی حدود 15 ماه گذشته، ۱۵۰ مجوز برای این موسسات صادر شده است؛ اعتقاد داریم برای تسریع در رسیدن به مرجعیت علمی و رونق دیپلماسی علمی راهی جز افزایش جذب دانشجویان بین الملل به صورت نهادینه شده نداریم و طبق برنامه هفتم توسعه می بایست ۳۲۰ هزار دانشجو جذب کنیم و در صورت تحقق این مهم، ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان در جذب دانشجویان بین الملل خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با افزایش تعامل سازمان امور دانشجویان و معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ، شاهد هم افزایی در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه جهانی باشیم و ایران بتواند در تراز جهانی خوش بدرخشد.

گفتنی است در این نشست رایزنان علمی گزارش از محل مأموریت خود ارائه دادند و به نحوه تعامل رایزنان علمی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا