نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بهره‌برداری از ساختمان آزمایشگاه کشت بافت و هرباریوم دهکده گیاهان‌ دارویی

محسن پویان مدیر پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در خصوص اقدامات صورت گرفته در پروژه دهکده گیاهان دارویی گفت: علاوه بر اقدامات انجام شده در فاز اول که در نیمه اول سال 95 صورت گرفت، ترمیم و بازسازی استخر ذخیره آب، شخم و آماده سازی یک هکتار از اراضی دهکده جهت کاشت گیاهان دارویی، ساخت آزمایشگاه مرکزی، آزمایشگاه کشت بافت و هرباریوم دهکده تا پایان مرحله سفت کاری از جمله اقدامات انجام شده دیگر است.

وی با اشاره به اینکه تبیین پروسه اقتصادی گیاهان دارویی در راستای سودآوری برای تولید کننده و جمع آوری کننده روستایی و جلوگیری از خام فروشی محصولات از جمله اهداف عمده دهکده گیاهان دارویی است، افزود: فرآوری محصولات گیاهی در حد امکان صنعتی موجود و بوجاری و میکروب‌زدایی بر اساس استانداردهای موجود صادرات محصولات، باعث ارزش افزوده چشمگیری است که به نفع روستاییان و جمعیت هدف پروژه است.

مدیر پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، ایجاد برند ملی برای ارایه محصولات گیاهی دارویی استان با بسته بندی‌های استاندارد در سطح ملی و صادراتی از اهداف افتصادی دهکده گیاهان دارویی عنوان کرد و افزود: در زمینه بازاریابی برای ایجاد بازار هدف جهت عرضه محصولات پیش‌بینی های لازم صورت گرفته است.

پویان با تأکید بر اینکه نیازسنجی و بازاریابی باعث می‌شود تا تولیدات روستایی منطقه روندی منطقی داشته باشد، بیان کرد: تولیدات روستایی اغلب اوقات مطابق بر نیاز بازار نیست و به این ترتیب دچار مشکل بوده است.

وی با اشاره به این که یکی از زیر مجموعه‌های دهکده گیاهان دارویی تعاونی‌های روستایی است که از جمله اعضای آن روستائیان تولیدکننده و جمع‌آوری کننده گیاهان دارویی هستند، گفت: این اعضا علاوه بر فروش محصول به تعاونی از سود ناشی از فرآوری آن نیز بهره‌مند خواهند شد.

مدیر پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی جنوبی یادآور شد: این مساله بسیار منطقی و طبیعی است که با وجود خشکسالی‌های متمادی باید برای پروسه درآمدزایی خانوارهای روستایی و تولید بهینه محصولات برنامه‌ریزی دقیق و علمی صورت پذیرد و طرح ایجاد دهکده گیاهان دارویی این واحد از آن جمله است

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل