نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برگزاری همایش ملی نقش آموزش عالی غیر دولتی در تحول آموزشی در خرداد

اولین همایش ملی نقش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی در تحول نظام آموزش عالی با تاکید بر دانشگاه حکمت بنیان و تمدن ساز، ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می شود.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم، سید رسول عمادی، مدیر کل دفتر آموزش عالی غیردولتی گفت: تحصیل 8 درصد از دانشجویان کشور در 245 دانشگاه و موسسه آموزش عالی غیردولتی، به معنای اهمیت و جایگاه ابن بخش از زیرنظام آموزش عالی در توسعه دانش و پژوهش در کشور می باشد. از طرفی، رویکر تحول آفرینی دولت سیزدهم و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با محوریت ایجاد دانشگاه حکمت بنیان و تمدن ساز، سبب شد تا اولین همایش بررسی نقش آموزش عالی غیر دولتی در آموزش عالی را برنامه ریزی کنیم.

قائم مقام اولین همایش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی در تحول نظام آموزش عالی با تاکید بر دانشگاه حکمت بنیان و تمدن ساز افزود: پس از مشورت با نخبگان، استادان و صاحبنظران این حوزه، تصمیم گرفتیم تا با استفاده از نظرات اندیشمندان، پزوهشگران، دانشجویان و استادان سراسر کشور، زمینه ای را برای ارایه جدیدترین نظریه ها و یافته های تحول آفرین فراهم کنیم. از این رو، ایده برگزاری همایش را از نزدیک به 15 ماه قبل پی گرفتیم تا اینکه با برگزاری این رویداد در خرداد 1403 به میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ و همکاری موسسه آموزش عالی آفاق ارومیه موافقت شد.

عمادی اضافه کرد: این همایش یک روزه در پنج محور: حکمرانی و ماموریت گرایی، کارآفرینی و اشتغال، فرهنگی و اجتماعی، آموزش و پژوهش، اقتصاد و حقوق و مطالعات تطبیقی مرتبط با آموزش عالی غیردولتی، مقالات و دستاوردهای علمی اندیشمندان برگزار خواهد شد و در روز نشست از یافته های پژوهشگران به صورت نشست های تخصصی، ارایه پوستر مقالات و انتشار کتاب مقالات برگزیده استفاده خواهیم برد. علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص به تارنمای همایش به نشانی https://confreh.ir/fa/ مراجعه نمایند.

مهلت ارسال مقالات، 22 اردیبهشت 1403 است و همایش روز 22 خرداد 1403 در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل