نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دیگر می‌توانید پشت فرمان استراحت کنید!

نمونه اولیه خودروی هوشمند تسلا که آبان امسال معرفی شد تمام ویژگی‌های لازم برای خود-رانه بودن را دارد. تسلا فقط باید سیستم زیرساختی ماشین را بر اساس قوانین شهری به روز رسانی کند. تولید انبوه این ماشین، اولین گام ورود به دنیای آینده است.

کمپانی‌های سازنده ماشین اما، تنها یک قسمت از ساخت و توسعه ماشین‌های خود-رانه هستند. استارتاپ‌های و شرکت‌های فناوری بیشماری در حال شبیه‌سازی شکل رانندگی انسان هستند. این صنعت بین سازندگان ماشین، پلاتفرم‌های هوش مصنوعی، روبوتیک، نقشه برداری سه بعدی و فناوری‌های بیشمار دیگری تقسیم شده است. با این حجم از مقدمات باید دید که بازار خودرو چگونه واکنشی نشان خواهد داد.

برای شروع باید گفت که حتما مصرف کنندگان زیادی به ایده ماشینی که خودش را راه می‌برد به دیده شک نگاه خواهند کرد. در حال حاضر هر روزه خودروهای بیشتری به سیستم‌های همراه راننده مثل پارک اتوماتیک و تعویض لاین مجهز می‌شوند تا کنترل خودرو کم کم از راننده به خودرو تغییر پیدا کند.

علوم داده اما تنها قسمت دخیل در این صنعت نیست. علوم اجتماعی بخش مهم دیگری است باعث شده کمپانی‌هایی مثل نیسان و آئودی گروهی محقق انسان شناس را به کمک گیرد تا سیستم رانندگی خودکار تا حد ممکن مثل انسان عمل کند.

از آنجا که داده ها نشان داده خودروها به طور متوسط 95% اوقات را در حالت پارک به سر می‌برند، مدل‌های جدید خودروها احتمالا بیشتر به صورت اجاره و موقت عرضه شوند.

2017 قرار است هر چه بیشتر ما را به دنیای علمی تخیلی نزدیک کند. با هر استارتاپ، شرکت و دستاورد جدی علمی، شاهد رنسانسی در تمام عرصه‌های صنعت خواهیم بود. 2017 شروع آینده خواهد بود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل