نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برگزاری نشست هم‌افزایی مراکز آموزش علمی کاربردی صنعت هوانوردی

دکتر بزرگ حداد با اعلام این خبر گفت: با عنایت به رسالت و مأموریت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی و در راستای تشکیل خوشه­های تخصصی مشاغل مختلف، این معاونت در گام نخست اقدام به تشکیل خوشه حمل و نقل هوایی نموده است.سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تأکید کرد: با توجه به لزوم هدفمند شدن آموزش عالی در صنعت هوانوردی،  ترسیم نقشه راه آموزش­های عالی مهارتی می‌تواند با آموزش نیروی متخصص و ماهر موردنیاز دستگاه­ها و صنایع وابسته به این صنعت، راه اشتغال بهینه دانش آموختگان را هموارتر سازد.

وی افزود؛ دانشگاه برای نیل به اهداف کلان خود در زمینه نظام مهارتی اقدام به راه‌اندازی مراکز آموزش علمی کاربردی در زمینه صنعت هوانوردی کرده است. با توجه به عزم جدی مدیریت کلان کشور در سرعت بخشیدن به رشد صنعت هوانوردی در سال­های اخیر، لزوم آمادگی لازم در تأمین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز در این صنعت و ضرورت ایجاد خوشه­ شغلی در آن بیشتر از گذشته مشاهده می­شود.

دکتر بزرگ حداد تأکید کرد:  با نگاهی اجمالی به اقدامات صورت گرفته در این حوزه بر آن شدیم، طرح ایجاد خوشه های تخصصی را از صنعت هوانوردی آغاز کنیم.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه گفت: هم‌اکنون تعداد 9 مرکز آموزش علمی کاربردی در زمینه صنعت هوانوردی در سطح کشورفعال می‌باشند که تحت نظارت دانشگاه و با استاندارد روز دنیا و امکانات و تجهیزات لازم برای آموزش علاقه­مندان به آموزش و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز کشور می­پردازند.

وی افزود: هم اکنون در این مراکز تعداد 31هزار و 106 دانشجو در رشته‌­های مختلف صنعت هوانوردی و حوزه‌های مرتبط در مراکز آموزش علمی‌کاربردی سازمان صنایع هوایی، صنعت هوانوردی تهران، صنعت هوانوردی بندرعباس، صنعت هوانوردی مشهد، فنون و خدمات هوایی مشهد، فنون و خدمات هوایی، (سماپران)، شرکت خدمات هوایی ماهان، صنعت هوانوردی آسمان ایرانیان و مرکز آموزش علمی-کاربردی هواپیمایی ساها مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، دکتر بزرگ حداد بیان داشت: نشست هم‌افزایی مراکز آموزش علمی کاربردی در صنعت هوانوردی با محور تبیین سیاست‌های دانشگاه و طرح مباحث، موانع و راهکارهای موجود و با هدف ایجاد ارتباط بین کلیه سازمان­ها و مراکز مرتبط با صنعت هوانوردی، شناسایی موانع و راهکارهای موجود، ایجاد فضای همکاری رو به پیشرفت فیمابین دانش، صنعت و بستر اصلی جامعه برگزار می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطر نشان کرد: این نشست با حضور سرپرست دانشگاه، مسئولین سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه­ها و ناوبری هوایی کشور، وزارت آموزش و پرورش، ایرلاین‌ها و خطوط هوایی کشور و همچنین کلیه رؤسای مراکز آموزش علمی کاربردی صنعت هوانوردی برگزار می‌شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل