پتنت مايکروسافت به يافتن اشيا گمشده توسط واقعيت افزوده اشاره دارد

به گزارش خبرگزاري آريا ؛در پتنت مورد بحث توضيح داده شده که براي استفاده از اين ويژگي، مي بايست اشياء مختلفي را در مقابل اسکنر هدست بگيريد تا در آينده بتواند به شناسايي آن شيء در محيط بپردازد. پس از آن ويژگي هاي منحصر به فرد شيء مورد نظر در حافظه هدست ذخيره مي شود و دستگاه به طور مداوم با هر بار مشاهده آن در محيط به ذخيره آخرين محل آن مي پردازد.

حتي اگر سطح شيء مورد نظر با چيزي پوشيده شده باشد، دستگاه مي تواند با شناسايي آن کاربر را از محلش با خبر سازد. همچنين اين تکنولوژي مي تواند بنا بر اهميت اشياء مختلف خود را با شرايط منطبق سازد و روند پيدا کردن اشياء را براي کاربر راحت تر کند.

اين تکنولوژي مي تواند با دنبال کردن نيازهاي مهم خانه، کاربر را از به پايان رسيدن برخي مواد غذايي يا هر چيز ديگر مطلع سازد. همچنين اين تکنولوژي تنها منحصر به هدست هاي واقعيت افزوده نيست و احتمال مي رود از آن روي تلفن هاي هوشمند يا هر گجت ديگري نيز استفاده شود.
با اين حال تا کنون راه هاي بسياري براي پيدا کردن اشياء گم شده از سوي توسعه دهندگان تکنولوژي هاي مختلف ارائه شده که مي توان از ميان تمامي آن ها به برچسب هاي RFID اشاره کرد. اما استفاده از اين تکنولوژي محدوديتي ندارد و مي توانيد بدون اضافه کردن يک گجت فيزيکي به اشياء خود از محل قرار گرفتن آن ها به سرعت با خبر شويد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا