نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سامانه نمک‌زدایی آب‌های غیرمتعارف به روش خودجوش ساخته شد

 موافقت‌نامه سه‌جانبه طرح کلان ملی فناوری و نوآوری «سامانه نمک‌زدایی آب‌های غیرمتعارف به روش خودجوش» میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ‌عنوان کارفرما، یک شرکت پتروشیمی و یک شرکت دانش بنیان به عنوان مجری با حمایت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به نمایندگی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  در تهران امضا شد.

هدف از این موافقت‌نامه استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در ارایه راه‌حل نوین و فناورانه در جهت مدیریت مصرف آب و چالش‌های زیست‌محیطی شرکت پتروشیمی است.

شرکت دانش بنیان طراحی کننده سامانه نمک زدایی آب های غیر متعارف به روش خودجوش در سال ۱۳۹۱ با هدف توسعه فرآیندها و فناوری‌های منطبق با محیط زیست فعالیت خود را در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز کرد.

از مزایای این سامانه استفاده در شرایط جغرافیایی مختلف و نیاز به انرژی الکتریکی کمتر است. فرایند خودجوش از نوع ZLD (بدون پساب) بوده و توانایی نمک‌زدایی آب‌های غیرمتعارف با شوری بسیار بالا را دارا است.

فرایند خودجوش از دو تجهیز ابداعی نی دو و آبشار بهره می‌برد که در ضمن داخلی بودن، هزینه تعمیر و نگهداری پایین و بهره‌برداری آسان این سامانه را به همراه دارد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل