نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فریاد کشیدن، مبنای ارتباط بین خفاش ها است

به گزارش ایرنا از ساینس دیلی، بر اساس تحقیقات قبلی، محققان به این نتیجه رسیدند که فریاد کشیدن، مبنای ارتباط بین خفاش ها است. اما در این تحقیقات تلاش کردند تا میزان اطلاعاتی را که در این فرآیند ردوبدل می شود شناسایی کرده و در صورت امکان ماهیت آن اطلاعات را شناسایی کنند.

در این تحقیقات معلوم شد شاخص ترین ترکیب طیفی صداها در هنگام رویارویی دو خفاش ایجاد می شود. تحلیل این ترکیب طیفی امکان تشخیص صداهای مربوط به غذا، موقعیت های خواب و سایر منابع را برای محققان فراهم کرد.
به اعتقاد محققان صدای خفاش ها حاوی اطلاعات هویتی صداکننده و مخاطب آن است و بیانگر این واقعیت است که این صداها حاوی عوامل تشخیصی هستند. در واقع محققان توانستند هدف و محتوای یک مکالمه بین دو خفاش و نتیجه احتمالی آن را تشخیص دهند.
در نتیجه این تحقیقات معلوم شد آن چه پیش از این تصور می شد فریادهای مشابه یک دسته خفاش است، در واقع مجموعه ای از ارتباطات معنا دار بوده است. محققان امیدوارند یافته های آن ها الهام بخش پیشروی در انجام این گونه تحقیقات بوده و زمینه را برای درک بهتر نحوه تحول و ایجاد زبان فراهم کند. گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Scientific Reports منتشر شده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل