نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راه‌اندازی"کلینیک اشتغال و کارآفرینی"

به گزارش ایسنا، دکتر سیدمنصور سیدنژاد در نشست هیأت‌ رئیسه دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان با استاندار استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه امروزه دانشگاه‌ها از آموزش‌محوری و پژوهش‌محوری عبور کرده‌اند، اظهار کرد: با وجود مشکلات و کمبودهای دانشگاه برای دستیابی به دانشگاه نسل سوم و کارآفرین یک راه میانبر در پیش گرفته شد و اقدامات حداقلی خوبی نیز انجام شد.

وی تصریح کرد: دانشگاه نواقص و کاستی‌هایی دارد که البته بخشی از آن ملی است، اما بخشی از این ضعف‌ها نیز می‌تواند در سطح استانی رفع شود. به همین دلیل انتظار می‌رود که استانداری در این زمینه مساعدت لازم را با دانشگاه داشته باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء صنعتی بهبهان همچنین با اشاره به وجود شعبه دانشگاه امیرکبیر در شهرستان ماهشهر اعلام آمادگی کرد که دانشگاه صنعتی بهبهان در راستای مأموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها و به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های گزاف اعزام استاد از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، نیاز هیأت‌ علمی این دانشگاه را پوشش دهد.

همچنین در این نشست، محمد صالحی ویسی مسئول راه‌اندازی و پیگیری مرکز توسعه مهارت‌های پیشرفته جوار دانشگاهی (ASD) دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان، با اشاره به اقدامات دانشگاه در راه‌اندازی مرکز توسعه مهارت‌های پیشرفته جوار دانشگاهی، خواستار کمک و حمایت استانداری برای توسعه فعالیت‌های این مرکز در قالب "کلینیک اشتغال و کارآفرینی" برای پوشش منطقه شرق خوزستان شد.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های کنونی جامعه، مهارت نداشتن فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، گفت: با توجه به این موضوع و با حمایت اداره فنی و حرفه‌ای مرکز توسعه مهارت‌های پیشرفته جوار دانشگاهی در دانشگاه راه‌اندازی شد که دوره‌های مهارتی متناسب با نیاز فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها ارائه می‌دهد.

مسؤول راه‌اندازی و پیگیری مرکز توسعه مهارت‌های پیشرفته جوار دانشگاهی (ASD) دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان، افزود: در حال حاضر با راه‌اندازی هشت دوره در این مرکز، تعهد جوار دانشگاهی شهرستان تکمیل شده است و آمادگی لازم برای پوشش منطقه شرق خوزستان وجود دارد.

صالحی ویسی وجود تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی را برای پیشبرد اهداف کارآفرینی دانشگاه و حرفه‌آموزشی و مهارت‌افزایی ضروری دانست و گفت: دانشگاه آمادگی دارد در قالب "کلینیک اشتغال و کارآفرینی" هم به‌صورت عمومی و برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه خدمات لازم را ارائه دهد.

وی همچنین پیشنهاد منطقه‌ای شدن دبیرخانه دائمی پژوهش استان را مطرح کرد و گفت: این دبیرخانه می‌تواند در سه منطقه شمال خوزستان با محوریت دزفول، شرق استان با محوریت بهبهان و مرکز و جنوب استان با محوریت دانشگاه شهید چمران، تقسیم کار کند.

مسؤول راه‌اندازی و پیگیری مرکز توسعه مهارت‌های پیشرفته جوار دانشگاهی (ASD) دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان افزود: البته با توجه به اینکه سهم پژوهشی دستگاه‌های اجرایی در استان داده نمی‌شود و هفته پژوهش نیز یک رویداد کلیشه‌ای است، اگر این سهم پژوهش نیز به دبیرخانه هر منطقه واگذار شود، می‌تواند مأموریت‌های مختلف به دانشگاه‌ها محول شود.

صالحی ویسی با اشاره به مشکل اراضی دانشگاه، تصریح کرد: در حال حاضر 200 هکتار از اراضی پیرامون دانشگاه معارض شخصی دارد و 206 هکتار نیز در اختیار اداره منابع طبیعی شهرستان است؛ انتظار می‌رود در خصوص 206 هکتار اراضی اطراف دانشگاه که تحت عنوان طرح دانشگاه ساماندهی شده بود، مشکل معارض رفع شود.

وی با بیان اینکه برای 200 هکتار دیگر که معارض شخصی دارد، اقدامات لازم از سال 85 انجام و حتی 400 میلیون تومان به حساب معارضان واریز و این زمین‌ها برای دانشگاه تملک شده است، گفت: با این وجود به‌دلیل آن که اعتراض روی این موضوع وجود دارد، هنوز مشکل این اراضی رفع نشده است که انتظار داریم استانداری در این خصوص دانشگاه را حمایت و کمک کند.

در پایان این نشست با موافقت استاندار تأمین 50 درصد اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های استخر سرپوشیده و سالن چندمنظوره ورزشی، تجهیز مسجد، خرید تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی و تخصیص 2 تا سه میلیارد تومان به‌منظور فعالیت‌های کارآفرینی و حرفه‌آموزی فارغ‌التحصیلان با مشارکت اداره فنی و حرفه‌ای برای دانشگاه صنعتی بهبهان تصویب شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل