منشا ژنتیکی سرطان پروستات کشف شد

 این تیم تحقیقاتی نشان دادند که تومورها در یک اشتباه ژنتیکی مشترک هستند که به عنوان منشا ژنتیکی سرطان شناخته شد. با هدف قرار دادن این نقص ژنتیکی می توان درمان های جدیدی برای این سرطان پیدا کرد.

نتایج این مطالعه که در مجله معتبر Nature به چاپ رسیده است، قسمتی از پروژه کنسرتیوم بین المللی ژنوم سرطان است که هدف آن کشف تغییرات ژنتیکی بود که منجر به بروز سرطان پروستات می گردد. این مطالعه با تکنیک sequencing (سکانس کردن( صورت پذیرفته است.

در این مطالعه نمونه های تومور 10 مرد مبتلا به سرطان پروستات مورد بررسی قرار گرفت که در پی آن محققان به نتیجه رسیدند که یک ژن در تمامی نمونه مشترک است.

پروفسور راس ایلس Ros Eeles از انستیتو تحقیقاتی سرطان در انگلیس که سرپرست این تیم بوده است در مصاحبه مطبوعاتی خود درباره یافته هایشان اینچنین می گوید:" با کشف این ژن، ما دید گسترده تری نسبت به سرطان پروستات پیدا کردیم و دریافتیم که تمام سلول هایی که سرطانی شده اند از یک سلول پروستاتی اولیه که دارای این نقص بوده است نشات گرفته اند."

سرطان پروستات  عبارت است از ایجاد سلولهای سرطانی در پروستات که می‌تواند باعث انسداد در دستگاه ادراری یا متاستاز به سایر اعضاء بدن شود. در کشورهای پیشرفته سرطان پروستات شایعترین سرطان پس از سرطان پوست و مرگ آورترین سرطان در مردان پس از سرطان ریه است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا