نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تخت جمشید آماده استقبال از گردشگران نوروزی می شود

سینا

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در بازدید میدانی از مجموعه جهانی تخت جمشید برای بهبود وضعیت و ساماندهی محیط‌های پیرامونی این مجموعه جهانی دستورات لازم را داد و خواستار تسریع در این امور شد.

محمد ثابت اقلیدی امروز 29 بهمن ماه در بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید، گفت: مدتی است ساماندهی بلوار ورودی تخت جمشید انجام شده و تا قبل از تعطیلات عید نوروز تمامی اقدامات لازم در این مکان پربازدید برای گردشگران و مسافران انجام خواهد شد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: سرویس‌های بهداشتی فعلی مجموعه جهانی تخت جمشید در حال ساماندهی و مکان مناسب برای سرویس‌های جدید این مجموعه نیز تعبیه‌شده است.

او به ساماندهی فضای سبز میراث جهانی تخت جمشید اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر به دلیل خشک‌سالی تعدادی از درختان در مجموعه تخت جمشید خشک‌شده‌اند و تمهیداتی در نظر گرفته‌ایم که امسال در روز درختکاری نهال‌های جدید را جایگزین کاج‌های خشکیده کنیم.

ثابت اقلیدی گفت: درخت‌های کل مجموعه تخت جمشید هرس می‌شوند و کاشت درخت جدید در مجموعه و حریم میراث‌ جهانی تخت جمشید در دستور کار است.

او در ادامه گفت: شیشه‌های آسیب‌دیده صفحه تعویض و نوسازی پلکان چوبی ورودی مجموعه از امروز آغاز می‌شود و بعلاوه روشنایی مسیر فراهم خواهد شد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: امسال بازارچه‌های تخت جمشید ساماندهی می‌شود به‌گونه‌ای که صرفاً بازارچه صنایع‌دستی را در مجموعه خواهیم داشت و در کنار این بازارچه‌ها تعداد محدودی مغازه برای فروش نیازهای اولیه گردشگران مثل آب‌معدنی، چای و اغذیه خواهیم داشت.

ثابت اقلیدی همچنین از ساماندهی و مرمت پلکان چوبی ورودی این سایت تاریخی خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک ساختمان موزه تخت جمشید (موزه هخامنشی فارس) مرمت خواهد شد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، او همچنین بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بازدید گردشگران از آبراهه‌های تخت جمشید تأکید کرد.

خروج از نسخه موبایل