سومین همایش رایانش ابری آزاد و داده های بزرگ برگزار شد

علیرضا عزیززاده،دبیر انجمن علمی دانشجویی کامپیوتر درباره اهمیت برگزاری این همایش تاکید کرد: این روزها رایانش ابری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همه جا صحبت از قابلیت‌ها، مزایا و ویژگی‌های سرویس‌های ابری است و در رویداد‌های فراوانی این موارد مورد برسی قرار می‌گیرند.

وی افزود: در همایش رایانش ابری آزاد و داده‌های بزرگ سعی داشتیم تا نکاتی که عموما کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند را برسی نماییم، امنیت و محرمانگی اطلاعات هر چند به ظاهر کم ارزش را یادآور شویم، راهکارهای آزادی که از روش‌ Privacy by Design بهره می‌جویند را معرفی کرده و با اشاره‌ای به داده‌های بزرگ خاطرنشان کنیم که داده‌های هرچند به ظاهر بی‌ارزش در حجم وسیع ارزشمند خواهند بود.


 

این همایش سومین برنامه‌ گروه نرم افزار آزاد دانشگاه علم و فرهنگ بود که با همکاری انجمن علمی کامپیوتر دانشگاه علم و فرهنگ حول محور امنیت و حریم خصوصی در رایانش ابری با  سخنرانی دانیال بهزادی، امیربالغی، امیر صدیقی و جادی میرمیرانی در تاریخ ۲ دی ۱۳۹۵ برگزار و با استقبال قابل توجه‌ای از سمت اساتید و فعالین حوزه مواجه شد.

همچنین در پایان برنامه کاراگاه‌هایی به همت دانیال بهزادی و امیرحسین گودرزی پیرامون میزبانی ابری داده ها به صورت شخصی و رزبری پای برگزار شد، تا در کنار ارائه‌ عملی راهکار‌های آزاد اشاره‌ای به نقش IoT در آینده تکنولوژی شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا