کشف مولکول ارگانیک در فضا

سال ها است که کشف سرنخی از وجود حیات در خارج از اتمسفر زمین ، به یکی از دغدغه های اصلی پژوهشگران تبدیل شده است . اگرچه نظرات و فرضیات علمی حاکی از قطعی بودن وجود حیات در خارج از مجموعه کره زمین هستند ولی تا کنون فعالیت های پژوهشی و اکتشافی بشر نتوانسته است سرنخی از این موضوع را به دست آورده و هنوز هیچ سندی برای اثبات وجود حیات در خارج از جو زمین وجود ندارد .
به تازگی تیمی از دانشمندان و ستاره شناسان موفق به کشف گونه ای مولکول ارگانیک پیچیده در فضا شده اند که دارای ساختار بلوک بندی مشابه موجودات زنده است . این مولکول زنده در دیسک پروتو پلانتری proto planetary disc که در اطراف سیاره ای جوان وجود دارد ، کشف شده است . به گفته پژوهشگران ، این کشف جدید می تواند نظریه وجود حیات در فضای خارج از منظومه شمسی را تقویت کند .
در همین رابطه یک مقاله علمی روز پنج شنبه در مجله طبیعت the journal Nature منتشر شد که در آن گزارش کامل این کشف ارائه شده است . تیم تحقیقاتی فوق در این گزارش اعلام کردند : ” در محیط اطراف ستاره جوان MWC 480 ، مقادیر زیادی از مولکول متیل سیانید methyl cyanide با فرمول شیمیائی CH3CN کشف شده است . “