نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آماده همکاری با جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد هستیم

مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آماده همکاری و تعامل با جهاددانشگاهی این استان در زمینه های مختلف هستیم.به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد، عین الله دهقان مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست مشترک با سید داود موسویان رییس جهاددانشگاهی استان افزود: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی است که در سطح کشور و حتی دنیا دستاوردهای داشته و اقدامات موثری انجام داد.
وی با اشاره به عملکرد مطلوب و اخلاق مداری خبرگزاری ایسنا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این خبرگزاری که مربوط به جهاددانشگاهی است در سطح استان با صداقت، اخلاق مداری رویدادها و اخبار مختلف اطلاع رسانی می کند و از رسانه های متمایز، موثر و مهم استان است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان در سال ۱۴۰۲ در زمینه پژوهش در بین ۱۰ استان برتر کشور انتخاب شد. در راستای طرح راهیان پیشرفت و نمایشگاه پیشرفت می توانیم با مشارکت جهاددانشگاهی و در اجرای این طرح ها همکاری داشته باشیم.
همچنین سید داود موسویان رییس جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست گفت: جهاددانشگاهی آماده همکاری در زمینه های مختلف از جمله آموزش، فرهنگی و پژوهش با ورزش و جوانان استان است.
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی دنبال رفع خلاها و کارهای برزمین مانده دستگاههای مختلف در سطح استان است، افزود: این نهاد انقلابی آماده همکاری با دستگاه های مختلف از جمله ورزش و جوانان است.
موسویان اظهارکرد: جهاددانشگاهی توان و پتانسیل فراوانی برای کمک به اهداف علمی، پژوهشی و فرهنگی ورزش و جوانان استان دارد و با همکاری هم می توانیم کارهای فاخری را برای جامعه هدف این اداره کل و ورزشکاران اجرا کنیم.
رییس جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این نهاد یک مرکز آنالیز و تشخیص عسل ایجاد و راه اندازی کرده است که مردم استان و دستگاه های مختلف می توانند عسل با کیفیت آزمایش شده و اصل را جهت مصرف خانگی، هدایا و سوغات محلی با قیمت مناسب از این مرکز خریداری کنند.
موسویان خاطرنشان کرد: عسلی که تست های آزمایشگاه این مرکز را پاس می کند با کیفیت است و تاکنون علاوه بر عرضه در سطح استان به سایر استانها نیز ارسال کرده ایم و حتی به برخی کشورها صادرات داشتیم.
وی با اشاره به پتانسیل استان در زمینه گیاهان دارویی ادامه داد: جهاددانشگاهی در راستای تولیدات دانش بنیان یک کارخانه تولید آفت کش و سموم گیاهی در گچساران در حال احداث دارد که محصولات این کارخانه از ۱۰ نوع گیاه تولید خواهد شد.
رییس جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نرخ معلولیت استان از میانگین کشور بالاتر است، عنوان کرد: با این وجود متاسفانه تنها استانی هستیم که مرکز و آزمایشگاه ژنتیک نداریم که در همین راستا جهاددانشگاهی با توجه به سوابق عملکردی در سطح کشور اقدام به ایجاد و راه اندازی این مرکز کرده و تاکنون ساختمان و برخی تجهیزات این مرکز را آماده کرده ایم اما برای افتتاح و بهره برداری نیازمند اعتبار است.موسویان با اشاره به فعالیت های جهاددانشگاهی تاکید کرد: این نهاد در راستای فعالیت های فرهنگی عضو شورای فرهنگی دانشگاههای استان است و خبرگزاری ایسنا، ایکنا و مرکز افکارسنجی ایسپا نیز از بخش های فرهنگی این نهاد هستند.
وی با اشاره به فعالیت های آموزشی جهاددانشگاهی بیان کرد: در این حوزه مرکز آزمون را داریم که آزمون های مختلف از جمله آزمون های استخدامی را برگزار می کند، همچنین در زمینه آموزش بدو خدمت و ضمن خدمت کارکنان دولت و خانواده های آنها و فراگیران آزاد دوره های مهارتی و آموزشی را در زمینه های فنی، مهندسی، هنری، فرهنگی، پزشکی و کشاورزی و… برای اقشار مختلف برگزار می کند که استقبال خوبی از این دوره ها می شود.
خروج از نسخه موبایل