نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

با ورود به سال 2017، ارتباط اینترنتی بیشتر خودروهای بی‌ام‌و قطع می‌شود

به گزارش مجله شبکه، دستیار راننده BMW در تصادفات برای هشدار به ماموران راهنمایی عمل می‌کند، مسیرهای حرکت را نشان داده و در خودرو را از راه دور باز می‌کند. اما مدت خدمات نسل دوم بیشتر خودروهای این شرکت آلمانی با ورود به سال 2017 پایان یافته که در نتیجه، باعث قطع اتصال اینترنتی این خودروها می‌شود.

خودروهایی که از سوی این خودروساز آلمانی فروخته شده‌اند به خدمات نسل دوم شرکت AT&T برای سرویس دستیار راننده بی‌‌ام‌و مجهز هستند که مشابه خدمات بی‌سیم «آن استار» جنرال‌موتورز و سایر خودروسازان است. عمر این سرویس ماه جاری که AT&T شبکه بی‌سیم نسل دوم خود را تعطیل می‌کند، پایان می‌یابد و مالکان خودروهای دیگر در سال‌های آینده که سایر اپراتورهای بی‌سیم حمایت از این فناوری قدیمی را متوقف می‌کنند، با این مشکل مواجه خواهند شد.

بی‌‌ام‌و و سایر خودروسازان پیش از این ناچار شده‌اند سخت‌افزارهای جدید یا کارت هدیه به مالکان خودروها عرضه کنند. شرکت بی‌‌ام‌و اعلام کرده مالکان این خودروها می‌توانند ۳۰۰ دلار برای لوازم جالبی، ۲۰۰ دلار کارت هدیه ویزا یا سخت‌افزاری برای ارتقای فناوری سلولاری دریافت کنند. نیسان موتور خودروساز دیگری است که تلاش می‌کند راه‌حلی برای این مشکل پیدا کند.

این مشکل که چند سال قبل از سوی AT&T مورد اشاره قرار گرفته بود، معضل بزرگی برای خودروسازانی است که تلاش می‌کنند ثابت کنند خودروهایشان از لحاظ تکنولوژی در مدت طولانی همچنان مناسب خواهند ماند. شرکت‌های خودروسازی از دست مالکانی که علاقه چندانی به استفاده از خدمات پردازش اطلاعات از راه‌دور داخل خودرو نداشته و در عوض از تلفن‌های هوشمند سامسونگ الکترونیکس یا اپل برای خدمات نقشه، پخش آهنگ و سایر خدمات متصل استفاده می‌کنند، خشمگین هستند.

بر‌اساس گزارش وال استریت ژورنال، یک تحقیقات نشان می‌دهد بیش از نیمی از مالکان خودرو با گذشت ۹۰ روز از خرید خودرویشان، هرگز از خدمات دستیار آن استفاده نکرده‌اند. این آمار نشان می دهد شاید دوران این خدمات به سر آمده باشد؛ زیرا رانندگان برای ناوبری و انجام تماس از طریق بلوتوث، از تلفن هوشمند خود استفاده می‌کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل