نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شکل بال پرندگان محل زندگی آن ها را مشخص می کند

پرندگانی که بال های کوچک تری دارند، در یک محدوده مشخص زندگی می کنند؛ زیرا بال های آن ها برای پروازهای طولانی تکامل نیافته است.

به گزارش ایرنا از پایگاه انجمن فیزیک آمریکا، با وجود این که به نظر می رسد تمام پرندگان در پرواز توانایی بالایی دارند، نتایج این تحقیقات بر خلاف این فرض است. در واقع پرندگانی که در نقاط مختلف جهان زندگی می کنند، دارای انواع مختلفی از بال ها هستند. در بسیاری از موارد پرندگان قادر به پرواز طولانی نیستند و تنها آن دسته از پرندگان که برای این منظور تکامل یافته اند می توانند مسافت های طولانی را پرواز کنند. 
پرندگان ساکن جنگل های بارانی آمریکای جنوبی، آفریقا و گینه نو عموما بال های کوچک و گرد دارند زیرا برای یافتن غذا نیازی به پروازهای طولانی و طی مسافت زیاد ندارند. در حالی که پرندگان اروپا و آمریکای شمالی دارای بال های بلند و نوک تیز هستند و اغلب برای تولید مثل یا یافتن غذا مهاجرت یا مسافت های طولانی را طی می کنند. در واقع شکل بال پرندگان بازتابنده سبک زندگی آن ها است. 
این تحقیقات اطلاعات جدیدی را درباره نحوه گسترش پرندگان در سطح زمین در اختیار محققان قرار داده و موجب بهبود درک آن ها از نحوه تکامل زمین و موجودات ساکن آن شده است. 
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Proceedings of the Royal Society منتظر شده است. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل