نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تولید محصولات نوین در کنترل و درمان انواع زخم و آسیبهای پوستی

شرکت فارمد ویرا تک از شرکت های مستقر در مرکز رشد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان موفق به تولید« محصولات نوین در کنترل، مدیریت و درمان انواع زخم و آسیب های پوستی» شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از  دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، دکتر فهیمه فرشی مدیر عامل شرکت ثامن فارمد ویرا تک و از اعضای هیأت علمی گروه شیمی دانشکده علوم پایه دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در معرفی شرکت و دستاوردهای آن در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه گفت: شرکت ثامن فارمد با چشم انداز تولید محصولات نوین درمان و مراقبت زخم فعالیت خود را از اردیبهشت ۱۴۰۲ در مرکز رشد دانشگاه آغاز کرده است و در حال حاضر در مرحله ارزیابی دانش بنیان شدن قرار دارد.

وی در ادامه در تشریح دستاورد جدید شرکت مذکور گفت: این شرکت جز واحدهای پیشرو در حوزه طراحی فرمولاسیون و تولید محصولات نوین در کنترل، مدیریت و درمان انواع زخم و آسیب های پوستی می باشد که از آن جمله می توان به پوشش های درمان زخم های فشاری، زخم بستر، زخم پای دیابتی، بند آوردنده های خون، پماد های دبریدمان، اسپری های آنتی باکتریال و چسب های زیستی اشاره کرد. این محصولات بدلیل داشتن ترکیباتی برپایه مواد مقلد پوست و کاملا زیست سازگار، بدون ایجاد واکنش های آلرژیک باعث بهبود زخم ها و آسیب های پوستی در مدت زمان می گردند.

دکتر فهیمه فرشی در ادامه خاطرنشان کرد: مجموعه حاضر در نظر دارد با بکارگیری یک تیم قوی از متخصصان حوزه های مختلف و با بهره گیری از دانش و تعهد فارغ التحصیلان و دانشجویان نخبه، گام موثری در جهت بومی سازی محصولات درمانی زخم با هدف بهبود کیفیت درمان و کاهش زمان و هزینه ها بردارد. بنابراین نیازمند حمایت های مراکز تخصصی و ارگان های مرتبط برای رفع چالش های پیش رو می باشد.

مدیر عامل شرکت ثامن فارمد ویرا تک از اهداف و چشم انداز های شرکت به موارد زیراشاره کرد:

– ابداع روش های درمانی جدید برای اختلالات پوستی
– بهبود استاندارد های مراقبت از پوست
– توسعه کیفیت محصول
– اولویت بندی نیازهای مراکز درمانی
– پشتبانی و مشاوره تخصصی محصولات
– طراحی پلتفرم برای ارائه محصولات بدون واسطه و… که تحقیق و بررسی در این زمینه از سال ۱۳۹۷ شروع شده و تعدادی از محصولات در هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۱۹)، ارائه شدند که در بخش جشنواره به عنوان رتبه نخست زون نانو انتخاب گردید.

گفتنی است: شرکت ثامن فارمد ویرا تک بعد از استقرار در مرکز رشد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، در یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۳)، حضور داشت که محصولات و ایده‌های مطرح شده شرکت مورد استقبال متخصصان این زمینه و عموم بازدید کنندگان قرار گرفت.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل