نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تشریح استراتژی ۲۳گانه مرکز تحقیقات فرآوری مواد فلزی سازمان جهاددانشگاهی تهران

سرپرست جدید مرکز تحقیقات و فن‌آوری فرآوری مواد فلزی جهاددانشگاهی تهران، تبدیل شدن به یک مرکز پیشرو و نوآور در زمینه تحقیقات و فن‌آوری مهندسی پیشرفته، مشهور به کیفیت برتر، نوآوری‌های پیشرفته و همکاری‌های «دانشگاهی – صنعتی» موثر را چشم‌انداز مرکز تحقیقات و فن‌آوری فرآوری مواد فلزی جهاد دانشگاهی تهران برشمرد و افزود: ارتقاء دانش و فن‌آوری در زمینه مهندسی از طریق تحقیق و نوآوری، همکاری موثر با دانشگاه‌ها و صنایع و توسعه پایدار محیط‌ زیستی هم مأموریت برای این مرکز تعریف شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی تهران، مراسم تکریم مهندس نورس قنبرپور رییس پیشین مرکز تحقیقات و فن‌آوری فرآوری مواد فلزی جهاددانشگاهی تهران و معارفه دکتر نادر آل‌ابراهیم سرپرست جدید این مرکز در سالن جلسات حوزه ریاست سازمان برگزار شد.

دکتر نادر آل‌ابراهیم سرپرست جدید مرکز تحقیقات و فن‌آوری فرآوری مواد فلزی جهاددانشگاهی تهران، اظهار کرد: ما باور داریم که با اجرای این استراتژی‌ها و با تکیه بر تعهد و تخصص کارکنان و همکاران‌مان، می‌توانیم تأثیر عمیق و ماندگاری در عرصه فن‌آوری فرآوری مواد ویژه فلزی ایجاد کنیم و به یک الگوی برتر در این حوزه تبدیل شویم.

وی، با اشاره به استراتژی‌ها و اقدامات 23گانه در نظر گرفته شده برای این مرکز طی سال‌های آینده گفت: تشکیل کمیته راهبری مرکز برای تعیین سیاست‌های کلان و اطمینان از هماهنگی همه فعالیت‌ها با اهداف مرکز، جذب نیروی متخصص دانشگاهی و به‌کارگیری نیروهای متخصص از طریق امریه، کارآموزی و پروژه‌های تحقیقاتی دکتری و کارشناسی ارشد در رشته‌های برق، مکانیک و متالورژی و مستندسازی فرآیندها برای اطمینان از تکرارپذیری و کارآیی فرآیندهای مرکز از جمله استراتژی‌های در نظر گرفته شده است.

هدف از تدوین برنامه استراتژیک، هم‌سو کردن تلاش‌ها و منابع مرکز

سرپرست جدید مرکز تحقیقات و فن‌آوری فرآوری مواد فلزی جهاد دانشگاهی تهران، با بیان این‌که این مرکز با توجه به نقش کلیدی خود در توسعه دانش و فن‌آوری‌های نوین، متعهد است که با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و منابع خود، پیشگام در نوآوری‌های فن‌آورانه و تحقیقات کاربردی باشد، تصریح کرد: هدف از تدوین این برنامه استراتژیک، هم‌سو کردن تلاش‌ها و منابع مرکز چشم‌انداز و مأموریت‌های تعیین‌‌ شده است.

آل‌ابراهیم، افزود: ما در این برنامه، با تأکید بر نوآوری، کیفیت و همکاری‌های دانشگاهی – صنعتی، راهبردهایی را تعریف کرده‌ایم که می‌تواند مرکز را مسیر رشد و توسعه پایدار هدایت کند.

وی گفت: این برنامه نه تنها به‌عنوان یک نقشه راه برای آینده عمل می‌کند، بلکه به‌عنوان یک چارچوب برای تصمیم‌گیری‌های روزمره و بلندمدت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در زمان تصدی مسئولیتم صرفاً منافع جهاد را در اولویت قرار دادم و کوشیدم کم‌کاری نکنم

در ادامه این مراسم، مهندس نورس قنبرپور، رئیس پیشین مرکز تحقیقات و فن‌آوری فرآوری مواد فلزی جهاد دانشگاهی تهران، با اشاره به فعالیت 2 سال و نیم خود در این مرکز با بیان اینکه این مدت سختی‌ها و دشواری‌ها و در عین حال جذابیت‌های خاص خود را داشته است، اظهار کرد: زمان قبول تصدی مسئولیتم چندین پروژه با چالش مواجه بود که با همکاری و همدلی همکاران مشکل بخش زیادی از قراردادها برطرف شد و آخرین قرارداد طی یک‌ماه آینده به پایان می‌رسد.

وی با بیان این‌که با وجود نیروی جدید بودن و تجربه کم من همه تلاشم را برای انجام بهینه مسئولیت به‌کار بستم، ادامه داد: در دوران مدیریت نگاهم اصلاً فردی و برای حفظ منافع شخصی نبوده و صرفاً منافع جهاد اولویتم بوده است و کوشیدم در جایی کم‌کاری نکنم.

قنبرپور، با بیان این‌که برای گرفتن پروژه‌های جدید باید حوزه‌های جدیدی تعریف شود، در ادامه تصریح کرد: باید فضای جدید برای پروژه‌های جدید ایجاد شود.

تأکید آشنا بر ضرورت گسترش فعالیت این مرکز در حیطه متالورژی و سایر حوزه‌ها

مهندس آشنا، ضمن اشاره به سوابق علمی و مدیریتی دکتر آل‌ابراهیم با انتقاد از سمت‌گیری صرف فیلد متالورژی در خصوص ساخت آلیاژهای خاص، بازتر شدن حیطه فعالیت متالورژی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بسیاری از پروژه‌هایی که این مرکز در دست دارد با نام مرکز هم‌خوانی ندارد و باید زمینه کاری بزرگتری برای این مرکز تعریف شود.

وی با اعتقاد به این‌که با تجربه کاری گروه نباید پروژه‌ای کمتر از 100 میلیارد تومان آورده شود، خاطرنشان کرد: امکانات و موقعیت جهاد تهران با 20 سال پیش متفاوت است و می‌توان پروژه‌های متعددی برای آن تعریف کرد.

 معاون پشتیبانی سازمان جهاددانشگاهی تهران با تأکید بر ضرورت وجود تعهد و تعلق خاطر سازمانی افراد در جهاد برای ادامه همکاری گفت: اگر فردی به جهاددانشگاهی تهران تعلق خاطر نداشته باشد نمی‌تواند جهادی کار کند و کار جهاد را پیش ببرد.

توسعه منابع ‌انسانی با استفاده از فرصت ارتباط با دانشگاه و نخبگان از انتظارات رحیمیان از سرپرست جدید

در ادامه جمال رحیمیان، رئیس سازمان جهاددانشگاهی تهران، با بیان این‌که اهتمام به پروژه‌های نیمه‌تمام و به پایان رساندن آن‌ها، شناسایی و مستندسازی دانش‌های فنی بدست آمده در مرکز و تلاش در جهت تجاری‌سازی آن‌ها و بهره‌گیری حداکثری از  ظرفیت‌های موجود مرکز در مسیر چشم‌انداز جهاددانشگاهی را انتظارات این نهاد از سرپرست جدید این مرکز دانس و تصریح کرد: از دیگر انتظارات توسعه منابع انسانی با استفاده از فرصت حضور در دانشگاه و ارتباط با نخبگان و تدوین و اجرای چشم‌انداز مرکز با رویکرد برطرف کردن نیازهای اساسی کشور و توجه به کلان پروژه‌هاست.

وی با بیان این‌که مدیریت دغدغه‌مندی و مشغولیت خاص خود را دارد، افزود: تصدی پست مدیریت بدون تخصص و تعهد امکان‌پذیر نیست.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی تهران، با تشکر از زحمات مهندس قنبرپور در زمان تصدی پست ریاست مرکز تحقیقات فرآوری افزود: ایشان همه کارها را با صبوری پیش بردند و از دکتر آل‌ابراهیم برای پذیرش این مسئولیت تشکر می‌کنم.

رحیمیان، با بیان این‌که باید از پرداختن به کارهای خرد و ریز پرهیز شود تا بتوان چشم‌انداز روشنی برای چند سال آینده جهاد دانشگاهی تهران ترسیم کرد، گفت: کار جهادی و جهادی کار کردن دارای شاخص‌هایی است از جمله این شاخص‌ها، نگاه و چشم‌انداز بلند و رفیع داشتن است و نباید افق آینده را خرد و کوچک دید.

وی یادآور شد: شاخص بعدی باور به این‌که «ما می‌توانیم» و بی‌اعتنایی به موانع، سختی‌ها و مشکلات و ناامیدی‌هاست. اگر این شاخص‌ها نباشد بین جهاددانشگاهی با سازمان‌های اداری دیگر هیچ فرقی نیست.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل