نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

افتتاح ۴ طرح عمرانی در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی

با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و محمدبیگی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، ۴ طرح عمرانی و آموزشی در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره)، افتتاح فاز ۲ دانشکده فنی و مهندسی (ساختمان غفوری‌فرد) با زیربنای ۵۰۰۰ مترمربع و با اعتبار ۶۲۰ میلیارد ریال و پروژه مجتمع آزمایشگاهی دانشکده علوم‌ پایه با زیربنای ۱۳۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از پروژه‌های آموزشی بود که توسط معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم به بهره‌برداری رسید.
همچنین زمین چمن مصنوعی خوابگاه خواهران دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) نیز با اعتباری بالغ بر ۱۰میلیارد ریال و با زیربنای ۱۰۵۲ مترمربع بهره‌برداری رسید.
افتتاح تالار مشاهیر و افتخارات با زیربنای ۴۰۰ مترمربع و اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌هایی بود که در دانشگاه افتتاح شد.
علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در مراسم افتتاحیه فاز ۲ توسعه دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اظهار داشت: ‌امیدواریم این دانشکده اثرات خوبی در رشد علمی داشته باشد چنانچه فعالیت افراد دانشی برای ما اسباب افتخار بوده و این فعالیت نه تنها برای موافقان قابل انکار نیست بلکه مخالفان نیز درخصوص جایگاه برتر علمی ما اذعان دارند.
وی تأکید کرد: رشد علمی مرهون زحمات همه شما بزرگواران است و‌ امیدواریم با توسعه عمرانی شاهد رشد و تعالی کشور در حوزه علمی باشیم و شما بتوانید بدون هیچ چالش و استرسی به فعالیت علمی خود ادامه دهید.
وی گفت: امروزه قدرت تنها در المان نظامی تعریف نمی‌شود و رشد و اعتبار علمی به یکی از المان‌های قدرت تبدیل شده است و ما از این منظر در جایگاه علمی خوبی در سطح منطقه و دنیا قرار گرفته‌ایم که این جایگاه مرهون تلاش شما عزیزان است.
در این مراسم سید علی قاسم‌زاده نیز اظهار داشت: دانشگاه آبروی نظام است و ما به عنوان کسانی که سربازان این نظام هستیم و ‌امیدواریم با تلاش همگانی بتوانیم دانشگاه را در‌شان نام دانشگاه ارتقا دهیم.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: توسعه فضای فیزیکی و عمرانی دانشگاه یکی از اولویت‌های مهم ما به شمار می‌رود که این امر مورد تأکید دولت و دانشگاه نیز قرار دارد و وزارت علوم، سازمان برنامه و بودجه و شخص ریاست جمهوری که رئیس هیئت امنا دانشگاه هستند نگاه ویژه‌ای به این دانشگاه دارند.
وی عنوان کرد: حدود ۳۰میلیارد تومان از بودجه پروژه امروز از سفر ریاست جمهوری تأمین شده است و سایر مبلغ ان نیز از بودجه سنواتی سازمان برنامه و بودجه تأمین می‌شود و این طرح ملی با اعتبار ۶۲ میلیارد تومانی به بهربرداری و ما‌امیدواریم بتوانیم تجهیزات دانشکده را نیز تأمین کنیم.
نماینده وزارت علوم در استان مطرح کرد: این دانشکده به یاد استاد مرحوم حسن غفوری فرد رئیس اسبق دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نام گرفته است و‌امیدواریم روز به روز شاهد پیشرفت روز افزون و تعالی دانشگاه باشیم.
گفتنی است معاون اداری، مالی و منابع انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین از تالار قزوین‌شناسی کتابخانه مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) و پروژه‌های عمرانی دانشگاه نیز بازدید کرد.

بازدید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری قزوین
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن بازدید برخی از واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری قزوین از نزدیک با ظرفیت‌های موجود در این واحد‌ها آشنا شد.
در این بازدید جعفر احمدی رئیس پارک علم و فناوری قزوین ضمن معرفی پارک و ظرفیت‌های آن تأکید کرد: پارک قزوین باتوجه به امکانات، تجهیزات پیشرفته و زیرساخت‌های موجود، ظرفیت بالا و قابل ملاحظه‌ای در زمینه نوآوری و فناوری دارد و هدف این مجموعه ایجاد زمینه مناسب در راستای تسهیل تبدیل شدن بالفعل این ظرفیت‌ها است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل