نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اعلام آمادگی برای پرتودهی سیب‌زمینی با هدف آفت‌زدایی و افزایش انبارمانی

مهندس اسلامی در مراسم گرامیداشت روز حماسه و ایثار بویین میاندشت از آمادگی این سازمان برای پرتودهی سیب‌زمینی تولیدی منطقه فریدن با هدف آفت‌زدایی و افزایش انبارمانی این محصول خبرداد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از اصفهان، در بیست و یکمین روز از دی ماه، مهندس محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی جهت حضور و سخنرانی در مراسم گرامیداشت روز حماسه و ایثار شهرستان، رونمایی از کتاب بر بال ملائک و بازدید از برخی پروژه های نیمه تمام وارد شهرستان بویین میاندشت شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در مراسم گرامیداشت روز حماسه و ایثار شهرستان بویین میاندشت، اظهار داشت: نوزدهم دی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان به عنوان روز حماسه و ایثار بویین‌میاندشت ثبت شده که این یک ابتکار ماندنی است و نسل به نسل یادآوری می‌کند شهدا در چه راهی قدم گذاشته و جان خود را برای انقلاب فدا کردند.

وی افزود: فلسفه وجودانقلاب اسلامی، سعادت ملت، پیشرفت و آبادانی کشور بوده که این دو عامل اساسی هدف انقلاب اسلامی است و شعاری که موجب پیروزی انقلاب شد و شهدای بسیاری نیز در این راه تقدیم انقلاب شد همان شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است.

معاون رئیس جمهور  با بیان این که شعار مردم ایران را استکبار و آمریکا هرگز تحمل نمی‌کنند که ایران استقلال داشته و از زیر بار سلطه خارج شود چرا که در دوران قبل ازانقلاب، آنان برای ایران تعیین تکلیف می‌کردند گفت: مقام معظم رهبری بر بنیان‌های علمی و فناوری تاکید و بیان کرده‌اند که باید ما حداقل(بیست هزار) مگاوات برق اتمی داشته باشیم و فناوری‌های هسته‌ای باید در اختیار ایران باشد.

وی با بیان این که کشورهایی هم بیانیه داده‌اند که ظرفیت نیروگاه‌های هسته‌ای خود را سه برابر خواهند کرد اظهار داشت: تغییرات اقلیمی موجب برهم خوردن شرایط آب و هوایی شده و بیش از این برای کره زمین قابل قبول نیست باید از تولید گازهای گلخانه‌ای جلوگیری شود و تلاش شود تا فناوری‌های نوین به خدمت گرفته شده و مورد استفاده قرار گیرند.

اسلامی با بیان این که امروز علم و فناوری اساس قدرت و مردم ظرفیت قدرت یک کشور هستند، عنوان کرد: دشمنان تلاش کردند با تحریم حرکت پیشرفت جمهوری اسلامی را در حوزه علوم و فنون نوین متوقف کنند و تمام تلاش‌ها با هدف توقف علمی و فناوری ایران در بحث هسته‌ای بوده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور با تاکید براین که ادامه راه پُرتوسعه علمی و فناوری همراه با حضور جوانان متعهد و دانشمند در جهت دستیابی به علوم و فنون نوین مسیری است که به شدت مورد مخالفت استکبار قرار دارد و از همه ظرفیت سازمان‌های بین المللی برای جلوگیری از حرکت کشور ما استفاده کردند گقت: دشمنان از ابزار تحریم برای ناتوان کردن کشور استفاده کردند و با بهانه‌های مختلف در روند پیشرفت کشور اختلال ایجاد می‌کنند. در عرصه هسته‌ای دانشمندان بسیاری ترور شده و خرابکاری‌های صنعتی از سوی دشمنان صورت گرفته است.

معاون رئیس جمهور اعلام کرد: سازمان انرژی اتمی کشور برای پرتودهی سیب‌زمینی تولیدی منطقه فریدن با هدف آفت‌زدایی و افزایش انبارمانی این محصول آمادگی دارد.

مهندس اسلامی تصریح کرد: طبق پیگیری‌های لازم که با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم، پرتو‌دهی محصولات کشاورزی را در اولویت قرار دادیم. یکی از محصولات عمده کشاورزی در منطقه فریدن بزرگ استان اصفهان، سیب زمینی است که تا کنون ۴۶ هزار تن از این محصول برداشت شده ولی در بازار فروش نرفته است، می توانیم با پرتو دهی از ضایعات این محصول جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور اظهار کرد: اگر از سوی فرمانداری و جهاد کشاورزی شهرستان بویین‌میاندشت یک انبار یا سوله در اختیار این سازمان قرار گیرد، می توانیم با نصب یکی از سامانه های پرتو دهی در این شهرستان، این طرح را سرعت بخشیم و مشکل مردم را برطرف کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی  بیان داشت: با استفاده از انرژی اتمی کار جدیدی را در کشور آغاز می‌کنیم که بتواند هم به معیشت خانوار کمک کند و هم باعث رونق کسب و کار در این منطقه شود و کشاورزان دیگر دغدغه ای برای نگهداشت محصولات کشاورزی خود نداشته باشند.

در پایان با حضور معاون رئیس جمهور و مسئولین شهرستان از کتاب وصایا و زندگی نامه ۳۳۰شهید شهرستان بویین میاندشت رو نمایی شد.

کتاب بر بال ملائک به همت سجاد محمد شریفی،زهرا جدیدی و فاطمه بت شکن گرد آوری شده که در چاپ اول ۱۰۰۰نسخه از آن توسط انتشارات تحریر اندیشه به چاپ رسیده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل