نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تشکیل شورای عالی فضایی برای صحه گذاری راهبردهای 10ساله دوم تا پایان سال جاری

منوچهرمنطقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه زمان برنامه 10 سال اول فضایی درسال 94 پایان یافته است، افزود:فعالیت های فضایی کشور در راستای راهبردهای مشخص شده دربرنامه اول اجرا می شود و درحال حاضربرخی از کارهای اجرایی مربوط به برنامه راهبردی اول درحال انجام است.
وی ادامه داد:شورای عالی فضایی ازابتدای تصویب این شورا تاکنون فقط سه جلسه تشکیل داده است، افزود:کار این شورا در دو زمینه ترسیم راهبردها و مشخص کردن بودجه های مربوط به پروژه های حوزه فضا است.
رییس مرکزملی فضایی بیان کرد: تصمیم گیری در زمینه سیاست های کلان فضایی کشور در این شورا گرفته می شود و ریزبرنامه ها در دیگر مراکز و دستگاه های اجرایی کشورانجام می شود.
شورای عالی فضایی، عالی ترین مرجع رسیدگی به مسائل فضایی ایران است که اساسنامه آن بهمن ماه سال 83 از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایران تصویب شد، این شورا زیر نظر رئیس جمهوری به مسائل مربوطه رسیدگی می کند. 
این شورا هم اکنون در وضعیت نیمه فعال به سر می برد و با وجودی که باید طی سال های بعد از تأسیس حداقل20 بار تشکیل جلسه می داد، تاکنون فقط سه بار جلسه تشکیل داده است.
در ماده 8 اساسنامه شورای عالی فضایی کشور، بر رسمیت جلسات شورا با حضور اکثریت اعضا و حضور رئیس جمهوری و در غیاب وی معاون اول رئیس جمهوری، تاکید شده است. رییس جمهوری سال گذشته با استناد به اصل 124 قانون اساسی، مسئولیت اداره جلسات شورای عالی فضایی کشور را به سورنا ستاری، تفویض کرده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل